Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettside for leiligheter i Oslo

steee

Medlem
Hei,

Jeg lanserte i går en nettside for leie/utleie av leiligheter i Oslo: Leilighet Oslo

Hvordan syns dere det oppleves som førstegangs besøkende å møte den siden? Hva syns dere om blant annet måten brukerregistrering og innlegging av annonse gjøres på?

Hva er det første dere tenker at siden mangler? Og hva bør evt endres på?

PS: jeg har planlagt å også legge inn en kategori for "Ønskes leid"-annonser.
 

Tony J

Alle skal få
Veldig fin side. Liker det faktum at du kan logge inn via twitter,facebook,linkedin og google. Ønsker selv å kunne tilby dette på min hjemmeside og lurer på hvor du finner informasjon om dette via de forskjellige nettstedene og er det vanskelig å implentere? (bruker ikke wp).
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
1. Ser ingen Call to Action?
2. Hva er poenget med pålogging?
 

steee

Medlem
Hei, Tony

Se disse sidene:

Det er ikke spesielt vanskelig om du finner et OAuth-bibliotek med noen enkle kode-eksempler.

Veldig fin side. Liker det faktum at du kan logge inn via twitter,facebook,linkedin og google. Ønsker selv å kunne tilby dette på min hjemmeside og lurer på hvor du finner informasjon om dette via de forskjellige nettstedene og er det vanskelig å implentere? (bruker ikke wp).
 

steee

Medlem
Hei, Rune

1. Godt poeng. Dette vil variere avhengig om brukeren er en utleier eller leietaker. Om man fokuserer på utleiere, så kan man vel se på boksen nederst med linken "Registrér en ny leilighet" som Call for Action. Denne bør riktig nok bli mer synlig. Når det gjelder leietakere, så vill Call for Action være å klikke på en annonse og evt kontakte en utleier (uten å måtte registrere seg).

2. For å kunne legge inn annonser, må man logge seg på. Slik at man vil ha en brukerprofil som kan tilknyttes annonser som registreres.

1. Ser ingen Call to Action?
2. Hva er poenget med pålogging?
 

muffins

Medlem
Første jeg tenker er: Hvorfor så veldig smal bredde på siden? Greit nok på mobil, men på de fleste PC-skjermer kan du kjøre på med mye større bredde for å bedre brukervennligheten for brukeren.

Jeg føler at det mangler litt tydelig info over hva brukeren finner på siden/hvordan konseptet fungerer. Er dette snakk om korttidsleie/langtidsleie/ferieleiligheter? Er dere et mellomledd mellom utleier og leietaker? Dette må komme klart frem med en gang brukeren kommer inn på siden, ellers er det stor fare for at brukeren går videre (bounce).

Savner ellers mer bilder på siden. Skal du få folk fristet til å leie via dere, må du nok ha litt større/flere fristende bilder av fine leiligheter/hus. Folk blir ikke fristet av masse tekst og linker til forskjellige bydeler. Sjekk ut f.eks Airbnb for litt inspirasjon. :)
 

steee

Medlem
Siden er smal nå fordi jeg lager den "mobile first". Etter hvert vil jeg tilpasse den til større skjermer, og dermed utnytte plass i bredden bedre.

Det er godt poeng, dette du nevner om å tydeligere presentere hva som er hovedinnholdet på siden. Jeg kommer nok til å fremheve kategorier som "Til leie" og "Ønskes leid", og derunder "Korttidsleie"/"Langtidsleie".

Ja, siden skal fungere som mellomledd mellom utleier og leietaker, med hensikt å skape kontakt mellom disse to partene.

Jeg er enig at flere/større bilder bør tas i bruk på forsiden.

Takk for responsen :)


Første jeg tenker er: Hvorfor så veldig smal bredde på siden? Greit nok på mobil, men på de fleste PC-skjermer kan du kjøre på med mye større bredde for å bedre brukervennligheten for brukeren.

Jeg føler at det mangler litt tydelig info over hva brukeren finner på siden/hvordan konseptet fungerer. Er dette snakk om korttidsleie/langtidsleie/ferieleiligheter? Er dere et mellomledd mellom utleier og leietaker? Dette må komme klart frem med en gang brukeren kommer inn på siden, ellers er det stor fare for at brukeren går videre (bounce).

Savner ellers mer bilder på siden. Skal du få folk fristet til å leie via dere, må du nok ha litt større/flere fristende bilder av fine leiligheter/hus. Folk blir ikke fristet av masse tekst og linker til forskjellige bydeler. Sjekk ut f.eks Airbnb for litt inspirasjon. :)
 

Wishb0ne

Medlem
Må få flere "punkter" på hver leilighet ikke så mye wall of text, punktene trenger man for å i det hele tatt finne ut om en leilighet er interessant, og først når den er det så trenger man mere utdypende info/bilder, disse punktene er også viktige når man skal lage en søkemotor med søkekriterier(noe jeg vil tro er aktuelt). Punkter du kan bruke finner du på finn.no. Men f.eks kvm og antall soverom må jo med, som sagt sjekk ut finn.no på noen leiligheter til utleie der.

En ting som irriterte meg var:
Månedlig leie: 12 000 kr/Måned

Bør stå
Leie: 12 000 kr/Måned
evt
Månedlig leie: 12 000 kr
 
Sist redigert:
Topp