Nettopp installert Wordpress.. får feilmelding..

Marita

ordleker
Nettopp installert wordpress, og alt ser ut til å ha gått fint, men når jeg skal lage ny post, får jeg denne meldingen;

<
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/3/s/hemmelig/www/wp-admin/admin-ajax.php:1) in /home/3/s/hemmelig/www/wp-includes/classes.php on line 1586

Hva betyr det? :eek:

Og forsida har en "<" helt øverst.. har det gått feil noe sted da jeg lastet opp via ftp? Fikk feilmeldinger på endel filer, men de lastet jeg opp igjen fra "feilkøa".

Har installert wordpress før på marita.net, og da gikk alt strålende..

Sist redigert:

Marita

ordleker
Skjønner ingenting jeg. Nå har jeg overført alle filene på nytt via ftp, men fremdeles er det samme problemet. Forsida mi nå sier;

<
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/3/s/hemmelig/www/wp-includes/compat.php:1) in /home/3/s/hemmelig/www/wp-includes/pluggable.php on line 865

Marita

ordleker
Takk for at du tilbyr hjelp :) Er inne på forumet til wordpress nå, og dette er tydeligvis noe som har vært problem for flere. Jeg må visst bytte ut noe kodegreier, prøver å finne ut hvor nå, er jo "hundre" forslag på hva som er feilen der inne..

Men jeg skjønner ikke at det plutselig er feil nå, dette er jo samme versjon som den jeg installerte på det andre domenet mitt for 1,5 uker siden..

Marita

ordleker
Æsj, fant dette innlegget..

Just in case, you might want to check out this forum:
WordPress › Support » hi-Jacked! - Bad Script keeps self installing in.php

You may want to check to make sure your site was not hit with a malicious script, as mentioned in that forum thread. I'm in the process of cleaning up my 2.7.1 site, which was hit with the same script mentioned in the above thread. The script causes a "headers already sent" error, which was from iframe urls placed into the site header, and footer, and in my case also prevented me from logging into my WP Admin dashboard.

Check "view page source" from your site and see if there are any "iframe urls" listed above your header codes. (Just one way to look for it to begin with). I'm hoping it's not what has happened to you, because it's a nightmare to clean up! :(

Hvordan kan det isåfall ha skjedd? Domenet ble registrert for rundt 5 timer siden, liksom?

Marita

ordleker
Dette er veldig mystisk.

Jeg fant et tips om at jeg skulle laste ned wp-config.php, og sjekke at de første tegnene i fila var <?php (det var det ikke, det manglet en < så jeg satte inn det), og at de siste tegnene skulle være ?> (noe det ikke var, så jeg satte inn ?> )

Ingen endring etter at jeg lastet opp. Så jeg laster ned fila igjen for å se om det har skjedd noe med den. De siste tegnene er der fremdeles, men det første tegnet i fila er ikke lenger < som jeg satte inn.. Det mystiske er jo at bare starten av fila ble endret tilbake..?

Dette skjønner jeg ingenting av, og heller mere mot at det er noe "skumle" greier som har skjedd, som det ble foreslått på dette wordpress-forumet ( i posten over).. og hva gjør jeg da i såfall?

Marita

ordleker
Oi, wow, jeg tror kanskje jeg har fikset det :D

Måtte slette fila på min maskin, så laste den ned, så ordne på den, så slette fila på domenet, så laste ned opp.. Så fikk jeg feilmelding på en annen fil, gjorde det samme på den, og.. nå er feilmeldingene borte.. Rare greier, skjønner ikke hvorfor dette skjedde i utgangspunktet? Tegn blir jo ikke plutselig bare borte fra filer, liksom..?

Håper at alt funker fint fra nå! :)

Topp