bidme.com er vell den største i Sverige. Finnes 20-30 aktører meg bekjent.
SJekk
Budet.se - Alla svenska lägsta-budet-vinner auktioner. for mye info rundt auksjonsformen
Ja, jeg ser denne siden og alle tilsvarende sider den linker til.
Men jeg skjønner ikke helt tankegangen til svenskene akkurat der...
Noen svenske auksjoner gjør tingene akkurat som smartbud, mens andre svenske auksjoner har en tid der de avslutter auksjonen.
Om de har lov til å ha auksjon uten avslutnings-tidspunkt forstår hvertfall ikke jeg hvorfor noen av de bruker avslutnings-tidspunkt i det hele tatt..
Det er jo mye bedre penger i denne type auksjon om de ikke har det...
Jeg sjekket også litt opp i hvorvidt dette er lovlig i Norge, og mannen jeg snakket med i telefonen mente selv at dette kunne da umulig være lovlig.
Han sa han skulle sjekke litt opp i dette, og sjekke om det er mange andre som også har reagert på det.
Han ringte meg tilbake igår, og fortalte at det var andre henvendelser om akkurat det samme men at de ikke hadde funnet noe lover & regler som var imot det smartbud driver med.
Derimot ser jeg de har forsøkt å ringe meg idag også, men jeg fikk ikke med meg dette før etter kontortider, så jeg har ikke fått ringt tilbake.
Uansett, om dette faktisk er lovlig er det sikkert og visst at jeg skal planlegge noe tilsvarende greier selv.
Er det noe man kan tjene STORE penger på så er det jo akkurat denne type auksjoner.
La oss si f.eks en XBOX360 som koster 3500,- og kjøpe inn.
Auksjonerer den bort (20,- per bud med 500bud før auksjonen er ferdig)..
Dette blir jo 10,000,-, noe som tilsvarer en fortjeneste på 6500,-.. Uten å gjøre noe mer enn å trykke ett par taster på datamaskinen..
Sinnsykt...