Netthandelen linker til oss

zenhagen

Medlem
Var jo klar over at netthandelen linker til andre butikker for å vise hvor dyre lignende produkter er andre steder. Plutselig har vi fått noe trafikk fra netthandelen og fant ut at de linker til oss fra to produkter for å vise hva vi tar for et smykkeskrin. Sort smykkeskrin fra dr.Lykke | Norges største nettauksjon

Litt usikker på om vi skal være glade for dette, eller om det teller negativt.

Ville du likt dette, eller hadde du blitt furten?:)

Tony J

Alle skal få
Jeg ville ha satt ned prisen på dette produktet til innkjøpspris og holde det der så lenge netthandelen har linken mot deg gående. Dvs, du vil ikke tjene noe på dette, men du får reklamen fra netthandelen mens dette pågår og samtidig vil deres "se hva de andre tar betalt " se litt rart ut da dere har satt ned prisen ;D

Beergear.no

Medlem
Her er vi jo omtrent tilbake til det jeg spurte om i en annen tråd.
Nå spurte jeg riktignok om å peke et negativt domenenavn til en side.
Dette blir jo noe av det samme. Er det lov å linke til andre på denne måten?

Dag Frogner

Supermedlem
Linken i seg selv er jo fin den (av verdi for SERP) og jeg vil tro at mange vet at veldig, veldig mye av det som selges på Netthandelen er billige "noname"-produkter. Med andre ord blir det helt feil å sammenligne pris med mindre dere selger det samme produktet, noe dere jo ikke gjør.

MEN, hadde det vært min nettbutikk som fikk link, hadde jeg nok sendt en forespørsel til Netthandelen om å fjerne denne, da det som nevnt er forskjellige produkter det er snakk om og siden du nok derfor kommer uheldig ut av det til syvende og sist. For det er også garantert mange som tenker at dette produktet er veldig likt ditt i kvalitet (noe det kanskje også er, jeg vet ikke) og at de derfor tenker at du er svindyr.

Tony: Siste skrinet gikk for 63,- og jeg tipper at innkjøpsprisen er litt høyere enn som så. ;)

zenhagen

Medlem
Vi justerte produktbeskrivelsen litt slik at kundene skjønner at produktet vi selger er et kvalitetsprodukt.....Dette burde vi ha gjort før, så takk til netthandelen for påminnelsen :)

Tror de fleste vil se at dette ikke er samme produkt, så vi gjør ikke noe med prisen nå. Tror egentlig at linkene er mere verdt enn de få som vil annse oss som dyre pga dette. Det er heller ikke snakk om store mengder med trafikk som kommer fra netthandelen.

Santo

Active Member
Er jo ganske sleipt av Netthandelen å linke til et lignende produkt... Skal man sammenligne priser så må det jo være et identisk produkt.

Mye av det Netthandelen selger kan vel forøvrig kvalitetsmessig sammenlignes med søppel... Synd at noen skal få tjene seg skikkelig rike på å selge masse drit fra Kina.

Miljømessig er det ihvertfall ikke bra... Forurenser masse der nede under produksjon, lang transport til Norge, og fordi det er så dårlig kvalitet på tingene så havner det fort på dynga igjen...

Sist redigert:

Santo

Active Member
Eh.... "Det meste" produseres i Kina. Også det som er av god kvalitet.

Selvfølgelig kommer det også ting med god kvalitet fra Kina, men tror du at du finner veldig mye av det hos Netthandelen? Det var de vi snakket om her...

Og det er forøvrig fortsatt slik at dersom du virkelig er ute etter kvalitet, så kommer som regel ikke de tingene du da må kjøpe fra Kina...

Se på høyttalere fra Dali f.eks., de rimeligere modellene deres produseres i Kina, imens high-end-utgavene fortsatt produseres i Danmark. Slik er det også med high-end-utstyr fra Nikon, Canon, osv.

Sist redigert:
Topp