Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettby.no legges ned

hohohoo

Medlem
Aldri hatt konto der, så egentlig på Nettby som noe fjortis-greie.Så svaret blir nei, kommer ikke til å savne den.

Et annet spørsmål er hvor lang tid det går før det dukker opp en støttegruppe for Nettby på Facebook.
 

Tonny Kluften

Administrator
Design nevner de spesielt som et tiltak for å holde folk der:
"Det siste halvannet året har Nettby derimot hatt en kontinuerlig nedgang i trafikken. For å snu utviklingen har det blitt implementert en lang rekke tiltak, inkludert en komplett redesign."
Hvorfor har de trodd at folk bryr seg om designet på nettby? Innhold er alt. Design på nettsider kommer i annen rekke (desverre) når folk velger hva de vil bruke.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Ikke uvanlig at en hype gir seg etter 4 år. Ungdom er lite trofaste og vandrer fort videre. Believe me, I know.

Og at folkene bak tror at design har noen innvirkning, viser vel heller hvordan de etter hvert fjernet seg fra brukerne - fjortisene. For dem teller neppe noe annet enn om vennene er på samme nettsted.
 

Travellingman

Nettgrunder
Var en periode aktiv på Nettby for promotering av egne bloggposter selvsagt, men fikk jo etterhvert strenge beskjeder fra noen såkalt byvakter om å slutte med det. Konsekvensen var karantene eller utestengelse....Etter det gadd jeg ikke bruke Nettby i noe særlig grad, så for meg er det ikke noe tap.
 
Nettby var vel et av de stedene hvor det også var mange barn (mitt inkludert) - på Facebook må man vel være 13 (?) før man kan registrere seg. Det førte vel også til at de mer tvilsomme typene fant veien inn dit.

Det som kunne vært gjort var å fokusert kun på barn og ungdom, kanskje hatt en øvre grense på 18 år eller liknende og laget et virkelig nisjesamfunn for barn og ungdom. Og da hatt administratorer som hovedsakelig jobbet for å passe på i forhold til ulovlige profiler, upassende kommentarer og mobbing. Rett og slett laget et trygt samfunn for barn og unge. Kanskje gått i dialog med andre interesseorganisasjoner osv.
 

Bjørnar

Gründer
@Robin: det er en meget god idé, men det vil vel kreve autensiering på et nivå som får Datatilsynet til å steile, å holde det fritt for jævler som ikke bør være i kontakt med barn.

har selv barn i aktuell alder (1, 3, 7 og 10 år) - og skulle gitt mye for noe sånt.

at nettby forsvinner er en fin ting. nå må bare habbo også ryke ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
God ide det der robin, ser problemet mht datatilsynet, men jeg tror man kan få lov til ganske mye så lenge man klarerer det på forhånd både med dem og de aktuelle brukerne - og ikke minst at man faktisk har en god grunn.

Kan egentlig se for meg at et sånt prosjekt burde ha mulighet til å få nok støtte til å kunne leve kun av det, og evt andre "snille/trygge" (idealistiske?) partnere/sponsorer - tenk f.ex. speidern, diverse idrettsforeninger osv. Ting hvor det ikke dreier seg om produkter som skal selges i vanlig kommersiell forstand.

Derimot er jeg litt usikker sånn "på rappen" på hvordan man skulle kunne autentisere brukerne på en god måte... kanskje et samarbeide med fronter og/eller hva den andre skole/lekse-løsninga nå heter, kunne funke. En eller annen semi-offentlig løsning mht verifisering tror jeg ihvertfall ville blitt nødvendig for å få det til å funke bra.

Kunne jo hatt "rullerende" aldersklasser, der man f.ex. bare får kontakt med/se innhold fra folk som er på din egen alder +/- 2 år, eller noe sånt, og evt kunne foreldre gi spesielle tillatelser i hvert enkelt tilfelle utover det.
 

hohohoo

Medlem
Et lang skudd og muligens ikke en gang på mål, men ved å bruke Feide sine tjenester, ville man sikret at brukeren er den h*n utgir seg for å være. Vet ikke om det er åpnet for komersiell bruk, men det burde det muligens vært?
 

xdex

Medlem
Og de ser ut til å ha "lykkes" bare få dager etter lansering, med minimalt av funksjoner. Er det fortsatt håp for sosiale medier i Norge, bortsett fra Facebook? Eller er det bare fordi det er "Nettby?":p

Decate.no har jo klart seg bra i Norge, og biip eksiterer vel fortsatt? Men om denne "Nettby.org" clonen er noe bra, får vel vise seg. Ofte har slike sider vært bygget på joomla løsninger og div andre CMS.
 
Topp