Nettbutikk

Simon900

New Member
Heisann:)

Skal starte en nettbutikk etterhvert.
Lest mye om dropshipping fra utlandet, men etter lest nøye gjennom dette,virker ikke ikke det som noen tema lenger.
Åssen er det viss jeg bruker norske forhandlere angående pakking, sending osv?
Er det sånn at jeg publiser det jeg skal selge, viss noen kjøper så er det de som sender osv?

cruzader

Medlem
Dropshipping er hovedsakelig i 2 modeller.
A) Du setter opp din nettbutikk fra scratch, når du selger varer så bestiller du varene fra leverandør sin butikk direkte til kunden.
B) Du kjøper tilgang hos en dropship service som så lar deg sette opp en whitelabel nettbutikk på ditt eget domene, du setter hvor stor prosent påslag du skal ha på varene så får du ukentlig/månedtlig utbetaling via paypal etc.

cruzader

Medlem
Fasttech som mange andre tilsvarende sider holder til i fabrikkdistrikter i kina, de lister "alt" de finner av varer i gangavstand fra sine lokaler omtrent.
Du kan selge noe til 99kr, kjøpe det hos de til 10kr så velge dropship samt skrive din kunde sin adresse.
Oppsummert så skjer følgende:
Dag 1 - Du får en bestilling.
Dag 1 - Du går inn på fasttech.com, kjøper varen og fyller ut kunden sin adresse/navn.
Dag 2/3 - Fasttech henter inn varene fra fabrikker/lager i området
Dag4 - Fasttech sender ordren direkte til din kunde, uten noen fasttech logo eller reklame fra de.
Dag 10-20 - Din kunde får pakken i sin postkasse.

Enkelte leverandører så kan du mot 0,3-1$ pr A4 ark laste opp kvittering eller din reklame som de skriver ut og legger i pakken.
Jeg betaler 1$ ekstra pr pakke hos min hovedleverandør for at de klistrer min logo på pakken samt skriver ut angrerettskjema + pakkseddel som de legger ved.

Sist redigert:
Topp