Skal ikke komme med noen anbefalninger da jeg er daglig leder i Mystore.no, men ønsker å kommentere inlegget til Spikre(takk for sist forresten
siden han som en konkurrent(ref. signatur) går til angrep på oss/meg.
Om daglig leder i et selskap blir syk kan det som du nevner føre til konsekvenser for kundene. Dette gjelder spesielt små webutvikler selskap hvor daglig leder også er webutvikler(en).
I litt større selskap har daglig leder/eier ingen direkte deltakelse i driften. Som tittelen sier er daglig leder den som leder driften/delegerer/osv. Altså leder han den daglige driften.
Poenget mitt er at du ved å velge et større selskap også får med deg en trygghet om at selskapet også vil bestå om 3 år, 5år, osv. Hos oss er vi 8 ansatte som alle har forskjellige ansvarsområder, les: eksperter på sitt felt.
Du poengterer at du binder deg ved å velge en leverandør som oss, det er vell ofte det våre kunder ønsker. De ønsker en leverandør som de kan bli oss i mange år.
Om du "kjøper" en løsning og får utviklere til å videreutvikle på denne har du vell bundet deg på samme vis. Om du på et senere tidspunkt skulle ønske å bytte til en annen løsning vil du møte tilsvarende kostnader.
Vi konverterer ukentlig butikker fra open source systemer hvor fellesnevneren er at "utvikleren" ikke lenger er tilgjengelig og utviklingen av nettbutikken har stått stille i flere år. Sier ikke at dette er et dårlig valg, man må velge ut fra hvilke behov og kompetanse man har.
Med ønske om en fortsatt god jul og et godt nyttår!