Nettbutikk vurderes solgt

Andrè Karlsen

New Member
Hei :)

Ny på forumet.

Jeg vurderer å selge www.Sengegavler.no. Her selger jeg ikke bare en nettside, men et ferdig utarbeidet konsept med stort potensiale.

Dette vil være for deg som er litt handy og som liker å skape ting med hendene. Alle sengegavlene er designet og håndlaget av meg. (Jeg er verken utdannet tømrer, snekker, møbeltapetserer e.l. så dette klarer man)

Jeg har solgt en del av de standarmodellene som ligger på nettsiden, men de aller fleste sengegavlene jeg får bestilling på blir spesialdesignet etter kundens ønske, å det er der konseptet ligger.

Jeg må selge nettsiden da jeg har andre prosjekter på gang og ikke har mulighet eller tid til å satse på Sengegavler.no. Men det ligger helt klart et stort potensiale her.

Nettbutikken selges også med tilhørende Facebook-side.

Siden ble lansert i August ifjor og jeg har omsatt for rundt 40 000,- (Her må jeg finne regnskapet for eksakte tall). Resultat på ca 16-18 000,-.

Det må legges til at det kun er brukt 750kr hos GoogleAdwords (som jeg fikk gratis) samt 360 USD hos Facebook, der 260 USD ble brukt i forbindelse med oppstart. På mitt siste facebook-innlegg brukte jeg kun 15 USD på annonsering og nådde over 6000 brukere. Det resulterte i 3 solgte sengegavler og mange henvendelser. Så med litt aktiv bruk av Facebook og andre sosiale medier, så vil disse tallene stige betraktelig.

Kjøper vil også få "opplæring" i hvordan sengegavlene er satt sammen og hvilke leverandører som blir brukt. Men her står man egentlig ganske fritt til å skape noe egent.

Jeg syntes det er vanskelig å sette pris på en nettbutikk, og jeg vet at omsetning og resultat ikke er veldig høyt pr.dags dato. Men tatt i betrakning den tiden jeg har brukt på prosjektet samt fremtidig potensiale ønsker jeg bud over 30 000,-.

Ta gjerne kontakt her på forumet eller på mail post@sengegavler.no. Still gjerne spørsmål, så skal jeg svare så godt det lar seg gjøre.

Mvh
André Karlsen
Sengegavler.no

Andrè Karlsen

New Member
Takk:)

Den modellen du ser på hjemmesiden som heter MYKLE bruker jeg under 1 time på. Men den som heter SAND kan ta opp til 2 timer. Ellers varierer det mye med spesialdesignet sengegavler. Noen ganger ønsker kunden en 90x90 sengegavl med bare stoff (uten nagler). Da tar det ikke mer enn 20-30min.

Topp