Nettbutikk - Sende små pakker

Rismoen

Medlem
Hva er det billigste alternativet når man skal sende små pakker uten sporing?

-Bring småpakker er uaktuelt siden jeg ikke sender for over 150,- om dagen (enda).

-Har sett på edi/etikettskriver proteria.no men dette tror jeg blir altfor dyrt.

Så da er mitt eneste alternativ frimerker?

Om jeg kjøper:
Norsk kunst V B innland x 100 (Noreg) Ruller à 100 Stk 720,00

Hvor stor og tung kan pakken være da?

Noen andre alternativer til dette?

På forhånd takk for svar! :D

Grooo

Medlem
Prisene står greit på bring.no
Jeg har aldri sendt noe som B-post, vil ikke la kundene vente så lenge, men vekt-grensene er jo de samme:
Over/under 350 gram er et vesentlig skille, og i cm 0-2 cm, 2-7 eller over 7
Hvordan er brevene dine?

Rismoen

Medlem
De er postens "klisje" som du markerer Småpakker eller blandet format sendinger med.

Åja, stemmer det..

Ser at man må i likhet med småpakker bestille for 150,- eller mer, så da er ikke det et alternativ.

Et siste spørsmål om verdi på frimerker.

Er dette frimerket som jeg får kjøpt for 28,- verdt 35,-?

7BDyA.png

Men hva med dette? det står jo ikke hvor mye det er verdt.

7BDDU.png

7BDGt.jpg

cruzader

Medlem
Husk at prisene hos bring er uten moms.
Så 28kr frimerket er det normale 35kr når momsen kommer med.
en rull med 100 frimerker til 720 blir 900kr med mva = 9kr stk.

Alle frimerker koster det samme går du til din lokale post i butikk som om du kjøper de på nett.
Du får ingen kvantumsrabatt om du kjøper 100, 1000 eller en million frimerker.

Skal du oppnå noe form for rabatt når du er under den 150kr for småpakker/blandet format så er eneste muligheten din skaffe deg en frankeringsmaskin.
Da får du noen prosenter samt du er ikke bundet til noen minimumskrav for sendinger, fyller du på maskinen din for 200kr kan du bruke de på en dag eller et halvår om du vil.
(må ha avtale med posten for påfylling, men avtalen koster ikke noe utover det du fyller på)

De fleste selskap som leverer frankeringsmaskiner vil helst leie deg maskinen for en 150-250kr måneden hvor du da må sende ca 50-100 brev/sendinger pr måned for at innsparingen på porto dekker leien.
Men de dukker rett som det er opp brukt på finn til en 500-1000kr hvor du da ikke har noen løpende utgifter utover fylle på etterhvert.

Sist redigert:

Rismoen

Medlem
Husk at prisene hos bring er uten moms.
Så 28kr frimerket er det normale 35kr når momsen kommer med.
en rull med 100 frimerker til 720 blir 900kr med mva = 9kr stk.

Alle frimerker koster det samme går du til din lokale post i butikk som om du kjøper de på nett.
Du får ingen kvantumsrabatt om du kjøper 100, 1000 eller en million frimerker.

Skal du oppnå noe form for rabatt når du er under den 150kr for småpakker/blandet format så er eneste muligheten din skaffe deg en frankeringsmaskin.
Da får du noen prosenter samt du er ikke bundet til noen minimumskrav for sendinger, fyller du på maskinen din for 200kr kan du bruke de på en dag eller et halvår om du vil.
(må ha avtale med posten for påfylling, men avtalen koster ikke noe utover det du fyller på)

De fleste selskap som leverer frankeringsmaskiner vil helst leie deg maskinen for en 150-250kr måneden hvor du da må sende ca 50-100 brev/sendinger pr måned for at innsparingen på porto dekker leien.
Men de dukker rett som det er opp brukt på finn til en 500-1000kr hvor du da ikke har noen løpende utgifter utover fylle på etterhvert.

Tusen takk for bra svar! ;)

cruzader

Medlem
Forøvrig om du bruker plastkonvelutter til sendingene dine som jeg gjør, så sitter ikke de "slikke" frimerkene 100% på plast.

Når/om de faller av får du en koselig regning for manglende porto i posten, posten stryker den om du kan fremvise en kopi av kvittering for porto satt på.
Så sparer potensielt tidstap på bruke de klistermerke frimerkene, 10/19/35kr er vel de som kommer i klistermerke nå.
Har din post i butikk mye gamle "slikke" frimerker liggende vil de gjerne gi deg 2x10 + 15 som 35 for bruke de opp.

(Tar gjerne en dag ekstra i postgang når det skjer også, siden den da kommer utav sorteringen for behandling, ta bilde etc)

Rismoen

Medlem
Forøvrig om du bruker plastkonvelutter til sendingene dine som jeg gjør, så sitter ikke de "slikke" frimerkene 100% på plast.

Når/om de faller av får du en koselig regning for manglende porto i posten, posten stryker den om du kan fremvise en kopi av kvittering for porto satt på.
Så sparer potensielt tidstap på bruke de klistermerke frimerkene, 10/19/35kr er vel de som kommer i klistermerke nå.
Har din post i butikk mye gamle "slikke" frimerker liggende vil de gjerne gi deg 2x10 + 15 som 35 for bruke de opp.

(Tar gjerne en dag ekstra i postgang når det skjer også, siden den da kommer utav sorteringen for behandling, ta bilde etc)

Har du erfaring med frimerker på boblekonvolutter?

Vet du hvor man får kjøpt A-Prioritert klistremerke? finner det ikke på siden til verken posten eller bring.

Sist redigert:
Topp