Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk og eksternt lager

Jostein

Medlem
Hei!

Vurderer å starte en nettbutikk som neg skal drifte, mens varene skal bli sendt fra et annet sted i landet hvor jeg har både lagerplass og en som kan sende ut for meg.

Spørsmålet er hvordan de ulike nettbutikkløsningene passer til dette? Tenker da på at når det kommer en bestilling, så vil jeg at denne også blir sendt til lageret for at varen kan pakkes og sendes til kunde.

Det er vel mulig å legge en epost adresse som alle bestillinger blir sendt til, og denne kunne jo vært lageret sin. Har bare erfaring med Wocommerce, hvordan er det hos andre tilbydere?

Utfordringen med å bare få en epost er jo at han som skal sende ut må fysisk skrive ut adresselapper etc manuelt. Kunne dette vært gjort lettere?

Takker for innspill. Som sagt har kun brukt Wocommerce tidligere, men ønsker å benytte en ny plattform om det er bedre.
 

barentshavet

Active Member
Du kan jo evt. opprette brukere for lageret med tilgang til ordrer? Ser på det som mer hensiktsmessig enn å sende e-poster, fordi det kan være interessant for personen som jobber på lageret å se hele ordrebildet.

Dersom dette er en ekstern bedrift som sender varene for deg, kan e-postløsning fungere, men dette har jeg ingen erfaring med dessverre.
 

Jostein

Medlem
Hei!

Jeg har også vært inne på tanken at vedkommende som skal sende kan få tilgang til butikken. Men jeg ønsker egentlig ikke dette, mest for å beskytte egen business. Vedkommende skal få betalt for jobben han skal gjøre. Så kan vel sees på som en ekstern bedrift som kun skal gjøre logistikken.
 

NordicIQ

Medlem
Jeg tenker at personen som sender ordrene må ha adgang til systemet - Ellers kan denne ikke endre ordren til "avsendt" - Og kanskje der også skal være mulighet for at kunden skal motta tracking ?

Jeg tenker den beste løsningen er at lager fyren får begrenset adgang til systemet.
Ellers hvis du likevel selv skal innover og behandle ordrene - Da kan du skrive ut ordrene til en printer som står på "lageret" - lager fyren skriver da en e-post tilbake til deg med ordrenumre som er sendt (Eventuelt inkludert trackingnumre)
 

Beergear.no

Medlem
Ser for meg st dette kan bli festlig om kunden vil bytte en vare, størrelse eller lign i siste øyeblikk før ordren pakkes. Da er man jo avhengig av at du er tilgjengelig, får gitt "pakkeren" beskjed, gått inn og endret ordre, og får gitt "pakkeren"beskjed igjen osv. Tror dette blir vanskelig å gjennomføre om den som pakker ikke har tilgang til Mail fra kunder og selve systemet...
 

Jostein

Medlem
Hei!

Takker for alle svar og innspill. Hvordan gjør "profesjonelle" lager dette? Lager dem egne løsninger fra de ulike nettbutikkene? Dette lukter i tilfelle kostbart.. Er det noen butikkløsninger som har en slik funksjon integrert?
 
Topp