Jeg er nesten ferdig med en nettbutikk for en kamerat hvor jeg har brukt wordpress og paypal. Funker fint og du kan gjøre det selv hvis du har litt peiling på wordpress, og eventuelt litt php. Er litt forbauset over folk som flesker ut tusenvis i måneden når de kan sette opp en løsning nesten gratis selv, eller rimelig hvis de får noen med litt peiling til å gjøre det for dem.
Nå vil jeg sette opp min egen nettbutikk, men jeg synes PayPal er dyrt. Å betale mellom 5-10% av hvert salg til paypal + eventuelt andre gebyrer synes jeg er for mye, i alle fall i denne omgang. Andre løsninger jeg har sjekket ut er ikke bedre.
Jeg lurer derfor på om det kan være fornuftig å starte opp nettbutikken med en enkel løsning:å legge ved faktura med 10 dagers betalingsfrist. Noen som har erfaring med dette? Regner med at handelsbeløpene vil variere i området 100-500 kroner.
Hvor mye "svinn" har dere, dvs. folk som lar være å betale?
Hvor store er problemene med å inndrive utbetalte beløp?
Nå vil jeg sette opp min egen nettbutikk, men jeg synes PayPal er dyrt. Å betale mellom 5-10% av hvert salg til paypal + eventuelt andre gebyrer synes jeg er for mye, i alle fall i denne omgang. Andre løsninger jeg har sjekket ut er ikke bedre.
Jeg lurer derfor på om det kan være fornuftig å starte opp nettbutikken med en enkel løsning:å legge ved faktura med 10 dagers betalingsfrist. Noen som har erfaring med dette? Regner med at handelsbeløpene vil variere i området 100-500 kroner.
Hvor mye "svinn" har dere, dvs. folk som lar være å betale?
Hvor store er problemene med å inndrive utbetalte beløp?