Jeg og min med-gründer vurderer å selge vår nettbutikk som har vært i drift siden april 2008.
- Nettbutikken selger gadgets, mobilutstyr og annen småelektronikk.
- Omsetning 2010: ~450.000
- Resultat 2010: ~100.000
- Omsetning 2011: ~450.000
- Resultat 2011: ~40.000
- Antall kunder per mai 2012: ~7.100
- Antall varer per mai 2012: ~3.000 (100% drop-ship)
- Antall besøkende 2011: ~100.000
- Google pagerank: 3
Potensiale i nettbutikken er stort. Det er mange markedsføringsaktiviteter som ikke ikke har blitt brukt som vil hjelpe til med å øke omsetningen betraktelig. Eksempler på dette er kampanjer, nyhetsbrev, større bruk av markedsføring gjennom Google adWords og salg gjennom andre kanaler. Det vil også være meget raskt og enkelt å starte kopier av butikken i Danmark og Sverige. Dette har vært tenkt på tidligere, og domener med .se og .dk følger med.
Disse aktivitetene har ikke blitt gjort da de ansvarlige har vært opptatt med blant annet studier. Tidligere har slike aktiviteter gitt en god avkastning, og dette vil det gjøre når disse aktivitetene blir gjenopptatt. Omsetning, dekningsbidrag og resultat slik det fremstår i dag er altså et minimum av hva du kan forvente med lite markedsføringsaktiviteter.
Ta kontakt på PM for prospekt og mer info.
- Nettbutikken selger gadgets, mobilutstyr og annen småelektronikk.
- Omsetning 2010: ~450.000
- Resultat 2010: ~100.000
- Omsetning 2011: ~450.000
- Resultat 2011: ~40.000
- Antall kunder per mai 2012: ~7.100
- Antall varer per mai 2012: ~3.000 (100% drop-ship)
- Antall besøkende 2011: ~100.000
- Google pagerank: 3
Potensiale i nettbutikken er stort. Det er mange markedsføringsaktiviteter som ikke ikke har blitt brukt som vil hjelpe til med å øke omsetningen betraktelig. Eksempler på dette er kampanjer, nyhetsbrev, større bruk av markedsføring gjennom Google adWords og salg gjennom andre kanaler. Det vil også være meget raskt og enkelt å starte kopier av butikken i Danmark og Sverige. Dette har vært tenkt på tidligere, og domener med .se og .dk følger med.
Disse aktivitetene har ikke blitt gjort da de ansvarlige har vært opptatt med blant annet studier. Tidligere har slike aktiviteter gitt en god avkastning, og dette vil det gjøre når disse aktivitetene blir gjenopptatt. Omsetning, dekningsbidrag og resultat slik det fremstår i dag er altså et minimum av hva du kan forvente med lite markedsføringsaktiviteter.
Ta kontakt på PM for prospekt og mer info.