Heisann, Ny her på forumet
Jeg selger en del større varer ut av landet og har i den forbindelse store utgifter på frakt/fortolling og gebyrer til tranportør som sender varene mine til europeiske land.
Jeg er inne på tanken å benytte et varehotell i Sverige, som idag utgjør 20% av omsetning til distribusjon i EU.
Fraktkostnaden min er dobbel til EU i dag i motsetning til innenlands frakt, nettopp pga toll og gebyr i forbindelse med moms.
Smbinfo nevner at det bør knyttes en reprensentant i Sverige som kan kreve inn moms, Så mitt spørmål er hvordan finner jeg en reprnesentant for dette?
Om jeg tenker rett så ville jeg med et Svensk AB og varehotell kunne gjort handelen med kunder i EU og sluppet å fortolle/momse hvert enkelt kollie til kunden. Varer som går mellom landegrensene i EU er ikke toll og moms belagt som på samme måte som norge.
Men å etablere AB i Sverige genererer en merkostnadog arbeid mtp reknskap og dokumentasjon. Så ved å få tak i en 3 part som kan forenkle jobben her ville vert det gull verdt for min bedrift.
Håper på svar her.