Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk, Gratis frakt eller ei?

Beergear.no

Medlem
Jeg burde vel også nevnt at nettbutikken automatisk regner ut frakten etter hvor mye man putter i handlekurven. Ved større kjøp (hvor frakten overstiger 159,-) spanderer vi det overskytende. Siden vi har et utvalg av varer som varierer veldig i størrelse, form og vekt er dette den mest fornuftige løsningen vi har klart å komme frem til. Alternativet hadde vært å veie og måle ca 6000 varer :-/

Noe som også rett og slett er komisk er at man VELDIG OFTE kommer billigere ut av det ved å sende en vare som Norgespakke (beregnet på private) enn det man gjør ved å benytte servicepakke (bedrifts avtale med posten) Den bedriften der syns jeg bare er helt utrolig. Noe som forundrer meg enda mer er at de får lov å holde på som de gjør. Posten Norge avsluttet 2010 med et overskudd på 1.5 milliarder før skatt. Mens vi som driver nettbutikker i Norge stadig taper kunder til utlandet pga de høye frakt prisene i Norge.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Det er ikke så rart det da, uten skikkelig konkurranse så blir ting dyrt.

Det som derimot er litt rart da er vel at hele bedriften ble bygd opp med norske skattebetaleres penger, før de fant det for godt å gå over til DA når man hadde stablet et bærekraftig overskudd på beina.
"Typisk norsk å være god" ;)
 

noekult

Medlem
@noekult: Et lite forslag, i stedet for å sende kunden hjem med en rabattkupong han *kanskje* kommer til å bruke, så ta imot bestillingen der og da, gi gratis frakt, og en eller annen rabatt, hvor mye må du nesten se an, ut fra fortjenesten på varen og hvor mye frakten vil koste deg

Ikke dumt, da kunden sannsynligvis vil være i "kjøpemodus" :)
 

HPF

Medlem
Den bedriften der syns jeg bare er helt utrolig. Noe som forundrer meg enda mer er at de får lov å holde på som de gjør. Posten Norge avsluttet 2010 med et overskudd på 1.5 milliarder før skatt. Mens vi som driver nettbutikker i Norge stadig taper kunder til utlandet pga de høye frakt prisene i Norge.
Mye vil ha mer. Fikk brev idag der de varsler prisforhøyelser fra 1 august. Det er i første rekke småpakkene som går opp. I tillegg går prisen for å få lov til å levere en pakke på postkontoret opp fra kr. 10 til kr. 11. Alle priser eks. mva.

Inkl. mva blir det kr. 13,75 bare for å levere pakken selv på postkontoret......omtrent det samme jeg betaler til iHerb.com - Vitamins, Supplements & Natural Health Products for å få sendt en kilospakke hjem til meg.

Neste gang jeg hører en politiker dosere om at norske nettbutikker må lære seg å konkurrere så hiver jeg TVen ut av vindu :mad:
 

123321

New Member
over 200

Hei, min erfaring er at man burde ha en viss grense for å få graits frakt. jeg startet med 50 kr så satte jeg den opp til 200 og solgte meer når jeg hadde den på 200 enn 50, så vil nok anbefale å ha en litt "høy" sum før man får gratis frakt :)
 
Sist redigert av en moderator:

Saida80

Medlem
Hei , jeg har ikke begynt helt med min nettbutikk, men som kunde synes jeg personlig det er dyrt å betale porto over 99 kr for eksempel, da lar jeg heller vær, spesielt klær! Som nevnt her så er nord menn vant til å betale porto. Hvis en vare er verdt å betale porto for så betaler men som oftest det. Personlig synes jeg det er dumt å ikke ha porto fordi porto er vanlig her i Norge :)
 
Topp