Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk adv. utland

webgrid

New Member
Hei,

Vi har en nettbutikk som selger dameklær og vi gjør det kjempebra i Norge.

Nå selger vi mer og mer til utland som f.eks Finland, Sverige, Italia, England og Tyskland.

Men vi har problemer med flyt i varesendelsen fra Norge til EU land. Momsgebyr kommer som overraskelse på endel av kundene.

Noen forslag på hvordan vi kan gjøre dette enklere for mottaker?!

Noen som vet f.eks om noen som tilbyr varelager med utsendelse/retur muligheter?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du kommer ikke utenom det ved å sende fra et varelager her i landet. Da måtte du hatt et varelager i EU, og dermed en bedrift i EU.
Forresten leste jeg at det er blitt billig å starte AS i Nederland: ingen avgift til den nederlandske varianten av brreg og ingen krav til minstekapital lenger, uten at jeg har undersøkt noe videre.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hei,

Vi har en nettbutikk som selger dameklær og vi gjør det kjempebra i Norge.

Nå selger vi mer og mer til utland som f.eks Finland, Sverige, Italia, England og Tyskland.

Men vi har problemer med flyt i varesendelsen fra Norge til EU land. Momsgebyr kommer som overraskelse på endel av kundene.

Noen forslag på hvordan vi kan gjøre dette enklere for mottaker?!

Noen som vet f.eks om noen som tilbyr varelager med utsendelse/retur muligheter?

Mener du moms eller mener du gebyr ifm fortolling?

Det enkleste er å opprette selskaper i landet du sender til, få avtale med en speditør/transportør som tar seg av fortolling og å få varen ut til kunden.
 
Topp