Igjen må jeg påminne deg om at det ikke bryter med noen lov og at du nå tillegger meg uttalelser jeg ikke har kommet med bare viser hvor tåpelig du er i din debattering.
Det jeg savner fra "hylekoret" her er en løsning på hvordan man mener dette skulle være merket for å innfri deres "høye standarder" i forhold til kommersielle/sponsede artikler!?! Har dere en løsning....??
(sitat fra den andre tråden følger)
Ja, ærlig talt - skjerp deg! Dine konklusjoner er jo så på vidvanke at du ikke forstår det selv!
Du klarer ikke skille her! At folk vil lese artikkelen som en normal artikkel sier jo bare noe om hvordan artikkelen er skrevet.
Merkingen av artikkelen forholder seg helt og holdent til de regler og normer som er for pressen, og hvor du tar ordet "lov" fra må jo gudene vite så lenge de ikke bryter noen norske lover.
Sier du ikke her at "folk vil lese artikkelen som en normal artikkel"? Beklager, jeg syns så tydelig det er det det står. Og hvis folk oppfatter det som en vanlig artikkel, ikke som en annonse som det jo faktisk er, så er det brudd på markedsføringsloven fordi det ikke er merka tydelig/klart nok at det er en annonse. Så enkelt er det.
En løsning? Tja, hvorfor finne opp kruttet på nytt og forvanske det så veldig? hva med teksten
Denne artikkelen er en annonse for nettavisens tjeneste "Mittoppdrag.no"
F.ex. med rød tekst eller tilsvarende, så den skiller seg ut, som første linje i teksten? Og tilsvarende, på forsiden, der merkingen nå er tilsvarende vanlig redaksjonelt stoff, og helt annerledes enn andre annonser:
Hvorfor ikke bare skrive "annonse" i stedet? Eller bruke samme merking som for de andre annonsene? Jo, naturligvis, da hadde leserne forstått at det var en annonse, og mye færre ville sannsynligvis ha lest det.
Det er ikke vits i å gjøre det mer vanskelig enn man må.