Lilla står for mye rart det abroke, farger og følelser er ikke akkurat noen eksakt vitenskap.
Jeg er delvis enig i det med felles logo for hele konsernet, kspoosh, men:
1: Her har de 2-3 merkevarer som hver for seg allerede er svært godt innarbeidet, og da er det tåpelig å kaste de på båten på denne måten.
2: Selv om man skulle ha felles logo for hele konsernet, så er det ingen som sier at man må ha en totalt intetsigende stein(!?!?) som logo, såvidt jeg kan se dreier alle delene av konsernet seg om kommunikasjon, så da ville det kanskje være en ide å tenke litt i de baner. Stein har sist jeg sjekka fint lite med kommunikasjon å gjøre, med mindre man trekker det til å kaste en stein på ruta til noen for å vekke dem, e.l.
Videre - se på denne forklaringen/tankegangen
her:
The symbol is unique, dynamic and unites us as a company. It symbolizes global and local connectivity at our customers’ fingertips. When customers see the symbol they will know that they are both part of the strongest local operator as well as the whole international TeliaSonera group of companies.
The symbol also manifests TeliaSonera’s heritage as one of the telecoms industry’s true pioneers.
Beklager, men den begrunnelsen der er helt latterlig.
Unik? Yeah right. Det er sikkert ingen som er 100% lik, men jeg tror vi skal kunne finne mange som er relativt like.