Jo, det medfører 100% riktighet at bedriften kan gå til søksmål og at det kan bli dyrt for ham.
Fint om du dokumenter hvorfor bedriften har en tynn sak.
Du er rask til å be om "dokumentasjon" fra andre, men kommer ikke med noe i forhold til dine egne påstander.
Din påstand kan jo slik den er formulert slenges ut om alt mulig.....
Men, for å underbygge litt på mine egne påstander så skal jeg komme med noen punkter.
- først av alt så må "bedriften" klage til Norid for å få medhold i om at domenet er registrert i ond tro. Noe jeg ikke kan se at de kan vinne frem på her...
- ved et søksmål så skal de jo komme med noen meget gode argumenter og dokumentasjon for økonomiske tap, og eventuelt at personen har gjort det for å vinne økonomisk på det eller å ramme selskapet økonomisk.
- domenet er fullt ut lovlig registrert på et organisasjonsnummer som er i drift, personen har tydeligvis vært en sentral medarbeider/partner i selskapet med store interesser, og bedriften har ikke gjort noe for å få domenet over på selskapet før personen sluttet.
For å se et lite tvilsfrø, siden vi bare har hørt en ensidig vinkling på saken, kan det være at det er bedriften som er ute etter å ramme personen???
Og, så er jeg sikker på at vi kan diskutere dette i det vide og det brede med 1001 forskjellige innfallsvinkler da det til syvende og sist handler om detaljer og juss for å avgjøre hvem som har rett til hva.
Men, som sagt..... i utgangspunktet ser dette ut som en soleklar grei sak. Domenet er fullt ut lovlig registrert, og sannsynligvis stått på eieren i flere år, og kan derfor heller ikke taes i fra han.