Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Problemet er at Norid ikke gjør noen verdens ting med det, og de svarer heller ikke på henvendelser om slike saker når man prøver å kontakte de (noe jeg har gjort flere ganger).
Problemet er at Norid ikke gjør noen verdens ting med det, og de svarer heller ikke på henvendelser om slike saker når man prøver å kontakte de (noe jeg har gjort flere ganger).
Så hvis JK Rowling har rettigheter til sitt eget forfatternavn i Norge, så har du kanskje en mulighet å sannsynliggjøre at du har krav til ditt etternavn.Domeneklagenemnda finner det vel dokumentert at Joanne K. Rowling har rettigheter til både sitt eget forfatternavn og varemerke som er tilnærmet identisk domenenavnet klagemotparten har registrert, jf vedlegg H i navnepolitikken for .no punkt 1.2 bokstav a.
5. Krav til søkeren - hvem kan søke?
5.1 Søker må være en organisasjon som er registrert i Enhetsregisteret, se liste over hvilke organisasjonsformer som kan søke (vedlegg E). Organisasjonen må drive reell virksomhet og/eller ha aktivitet og realitet i henhold til opplysninger oppgitt i Enhetsregisteret, og må dokumentere sin reelle eksistens dersom Norid krever slik dokumentasjon. Organisasjonen må ha norsk postadresse.
Så hvis JK Rowling har rettigheter til sitt eget forfatternavn i Norge, så har du kanskje en mulighet å sannsynliggjøre at du har krav til ditt etternavn.