Tonny Kluften
Administrator
Som kjent er jo for stort antall av samme nøkkelordet i en artikkel dårlig SEO, for lite antall også. Er det noen av dere som har testet ut dette, hvor mange nøkkelord som er ideelt i %?
Jeg skal så fort jeg får tid sette opp en nøyaktig test på dette for å måle. Er lei av å høre om den ene eller andre "sannheten" uten at jeg har kunnet se et nøye gjennomført eksperiment på det for å kunne si noe med sikkerhet.
Jeg kommer til å lage en "rapport" på resultatene og publisere når jeg er sikker på at tilfeldigheter ikke spiller inn. Når jeg er ferdig med testen legger jeg ut en link her som dere kan studere og eventuelt kommentere.
Flott, dette vil jeg finne litt ut av selv også. Del gjerne med oss det du finner ut!
Personlig syns jeg overfokusering på SEO er tullete.. Men det kommer jo an på hva slags side man driver. Skriver man en blogg, ville jeg heller fokusert på å skrive for mennesker, ikke maskiner (søkemotorer). Men det er helt klart at hvis man har muligheten til å optimalisere SEO uten at det nødvendigvis lar seg merke av leseren, så er det bare å kjøre på.
Jeg skal så fort jeg får tid sette opp en nøyaktig test på dette for å måle. Er lei av å høre om den ene eller andre "sannheten" uten at jeg har kunnet se et nøye gjennomført eksperiment på det for å kunne si noe med sikkerhet.
Kan være verd de 47 dollarene for de som liker å produserer en rekke småsider.