Nødvendig med Postoppkrav?

Sherpings

Member
Sliter veldig med mye manuell føring i regnskapet av Postoppkrav. Ordrene må manuelt føres over fra nettbutikken og innbetalingene må manuelt registrers i fakturasystemet. Mye manuelle føringer gir også feil, og med timeprisen vi betaler til regnskapskontoret, blir det raskt dyrt.

Så spørsmålet vi stiller oss nå er: Må vi tilby Postoppkrav?? Holder det kanskje med DIBS og Klarna?? Nå tilbyr vi alt mellom himmel og jord, både forskudd, postoppkrav, paypal, DIBS og Klarna.

Føringene med Dibs og Klarna har vi klart å automatisere, slik at vi bare laster inn en gang for dag.
 

xdex

Medlem
Kan du ikke bare se på dine egne salgstall? Hvor mange kjøper ved postoppkrav kontra annet? Tror dette er varierende fra butikk til butikk, og om personen som bestiller har visa/kredittkort tilgjengelig f.eks.
 

Sherpings

Member
Vi ser idag at omtrent 30% velger postoppkrav. Det vi er veldig usikre på er hvor mange av disse 30% som ikke vil handle om vi tar bort alternativet...
 

ptomter

Medlem
Jeg har flere kunder som har postoppkrav for sine nettbutikker hvor det eneste de da gjør er å markerer betalt i regnskapsystemet. Tror mye ville vært gjort for din del hvis nettbutikken og regnskasprogrammet ditt snakket bedre sammen...
 
Enig med Tonny, men om du er redd for å miste veldig mye kunder så kan du se litt på A/B testing evt sette ett minimumsbeløp på oppkrav slik at småordre ikke får muligheten. Se litt på å sette ett administrasjonsgebyr på oppkrav slik at du får dekket inn det manuelle arbeidet og de ekstra kostnadene.

Det er mange som setter pris på postoppkrav, og jeg ser en tendens at det velges oppkrav ved store summer. Det blir en liten trygghet (der det ikke tilbys faktura).
 

Sherpings

Member
Jeg har flere kunder som har postoppkrav for sine nettbutikker hvor det eneste de da gjør er å markerer betalt i regnskapsystemet. Tror mye ville vært gjort for din del hvis nettbutikken og regnskasprogrammet ditt snakket bedre sammen...

Kult, hva slags nettbutikk er det? Send gjerne en PM om du ikke vil dele det her på forumet. Er det mulighet for eksport fakturajournal og innbetalinger også til Visma Business (vårt regnskapskontor bruker Visma Business).

Tonny og Tore: Postoppkrav er det dyreste alternativet vi tilbyr. Vi tar Kr 70,-, mens de andre alternativene er gratis. Frusrerende at folk ikke er mer prisbevist :mad:
 
Det handler ikke alltid om pris, kunden føler ofte at det er tryggere (ja, du kan sende en murstein). Det er ikke alltid kunden kan betale med en gang men ønsker å bestille for å ha den liggende på posthuset i noen dager det er også en grei måte å få sporingsnummer på A-Post.
 

ptomter

Medlem
Kult, hva slags nettbutikk er det? Send gjerne en PM om du ikke vil dele det her på forumet. Er det mulighet for eksport fakturajournal og innbetalinger også til Visma Business (vårt regnskapskontor bruker Visma Business)

Mine kunder bruker Magento, RedShop, Woocomerce, Opencart osv. de aller fleste nettbutikker er det i dag integrasjon mot regnskapsystemer eller det er mulighet å gjøre dette via API. Vet ikke hvilken nettbutikk du har men vet at Visama har API så dette kan integreres hvis løsningen ikke eksisterer i dag. I tilegg så har jo Visma også en egen nettbutikk som de promoterer.
 
Topp