Næringsdrivende og selvangivelse

Jostein

Medlem
Hei!

Var her mye rundt juletider da jeg prøvde å sette i gang en del prosjekter. Takker for masse god hjelp. Prosjektene har ligget brakk en stund, mulig jeg tar de frem igjen når jeg får mer tid. Uansett, jeg måtte opprette et enkeltmanssforetak for å kjøpe domener. Har ikke noen form for inntekter og utgifter ut over dette. Så kom selvangivelsen og jeg fikk for det første ikke vite om jeg fikk igjen eller ikke på skatten. Mistenker at dette er fordi jeg også fikk en del andre papirer for næringsdrivende som må fylles ut først.

Ser ut som jeg ikke trenger å fylle ut all verdens da jeg ikke har omsatt for mer enn 50K.

Noen som har en rask oppskrift på hva jeg må gjøre? Prøvde å lese veiledningen, men forstod ikke helt..

På forhånd takk!

P.s Litt småkomisk alle telefoner jeg fikk etter at jeg registrerte fortaket mitt.. Folk skulle selge allskens saker, men som jeg sa, jeg har d kun for å få kjøpt en .no adresse. Likevel ønsket de å selge strøm, mobil og andre abonennter, regskapsprogram og guiding..

Fortsatt god påske!

Travellingman

Nettgrunder
Hadde også mitt første år i fjor med ENK, må jeg levere inn personlig selvangivelse før 30 april? Eller kan dette sendes inn samlet før 31 mai? Jeg bruker selvfølgelig Altinn..

Jostein

Medlem
Hei!

Mulig jeg ikke var presis nok.. Jeg har ingen inntekter eller utgifter jeg ønsker/har frunnlag for å føre opp. Jeg vil egentlig bare krysse av et sted eller skrive 0 og that's it.

Er dette mulig når man har et enkelmannsforetak KUN for å skaffe seen .no adresse?

Santo

Active Member
Hei!

P.s Litt småkomisk alle telefoner jeg fikk etter at jeg registrerte fortaket mitt.. Folk skulle selge allskens saker, men som jeg sa, jeg har d kun for å få kjøpt en .no adresse. Likevel ønsket de å selge strøm, mobil og andre abonennter, regskapsprogram og guiding..

Det er derfor man ALDRI bør registrere informasjon om telefon, telefaks eller epost i Brønnøysundregisteret ifm. registrering av selskaper.

Har du allerede registrert slik informasjon bør du sende inn en endringsmelding snarest mulig slik at du får fjernet informasjonen.

Santo

Active Member
Hei!

Mulig jeg ikke var presis nok.. Jeg har ingen inntekter eller utgifter jeg ønsker/har frunnlag for å føre opp. Jeg vil egentlig bare krysse av et sted eller skrive 0 og that's it.

Er dette mulig når man har et enkelmannsforetak KUN for å skaffe seen .no adresse?

Jeg tror egentlig ikke du trenger å gjøre noe som helst...

Har en kamerat som er i samme situasjon som deg og har hatt et inaktivt enkeltpersonforetak registrert på seg i en god del år nå, men han har aldri sendt inn noe informasjon eller ført dette opp på selvangivelsen.

Smbinfo

Medlem
Du trenger kun å levere personlig selvangivelse så lenge du ikke har noen aktivitet i firmaet.

Da får du også skatteoppgjøret tidligere:)

Har du levert selvangivelse for firmaet tidligere må du evt si i fra til Skatteetaten at du ikke har noen aktivitet lengre. Er det nystiftet i 2011 kan du bare sende inn personlig selvangivelse som før.;)

Topp