Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Når man mottar pressemeldinger?

Gomlers

Member
Hallo hallo, lenge siden sist..

Jeg mottok i dag en pressemelding, riktigere sagt stod det pressenotis.

Dette var en god relevant artikkel for nettstedet mitt, med tilhørende flotte bilder.

Teit spørsmål, men en gang må være den første:
Er det bare å publisere den pressemeldingen på nettstedet, eller skal det andre tiltak til? Jeg vil nødig erte på meg noen, og ville spørre noen andre først.

Jeg heller selvsagt mest mot at det bare å publisere i vei, men er det bestemte "normer" å forholde seg til? Skal det takkes? Skal det sendes en notis tilbake om at den er mottatt og vil bli brukt?
 

Kassimaja

Geocacher
Det er bare å bruke pressemeldinger, du står selvfølgelig også fritt til å endre tekst, ta kontakt med avsender eller andre relevante personer og stille spørsmål som du kan flette inn i pressemeldingen eller skrive en helt egen sak. Så lenge du bevarer den røde tråden fra pressemelding kan du selvfølgelig bruke de bildene som fulgte med.
 

Kassimaja

Geocacher
Nei, det behøver du ikke, men blir sikkert godt mottatt hvis u tar deg bryet. I tillegg er du nok sikret å bli kontaktet senere hvis de har relevante "nyheter" til deg
 

Ctech

Medlem
Er det noen som har noen tips hvis man ønsker å SENDE UT pressemeldinger/pressenotiser.

Jeg har aldri gjort dette før, men tenkte vi skulle gjøre det i begynnelsen av februar. Saken vil være om selskaps x store økning i januar, tross finanskrise og dårlige tider. Temaet er helse og helserelaterte områder.

Skal jeg skrive en velskrevet artikkel, så objektiv som mulig med bilder etc. Og så maile det til redaktøren for de nettstedene som jeg selv finner relevant?

Alt av tips tas i mot med takk. F.eks noen som har et eksempel på en velskrevet pressemelding som jeg kan bruke som mal?
 

Ctech

Medlem
Dette er jo bare en tanke men bedrift x, har sett en økning av nye kunder på over 50% i januar. Samt best 4.kvartal noen sinne. Altså har merket ingen effekt av finanskrisen, heller en positiv utvikling.

Kan muligens vinkle det mot at mange tyr til behandling av psykiske plager etc i nedgangstider. Men dette blir jo heller en hypotese basert på våre erfaringer.

Kan også nevne at velvære behandling har økt, mot kanskje hva man hadde forventet grunnet finanskrisen.

Er dette noe som jeg kan skrive om, eller blir dette for kjedlig?
 
Jeg har tenkt å prøve Get2Press for å sende ut en pressemelding - ikke prøvd ennå vel å merke. Men jeg synes ikke det var så dyrt, pluss at de da har adressene til en god del journalister, magasiner etc.

Ta å søk på pressemeldinger, kanskje i pdf format eller liknende. Så finner du eksempler på hvordan andre har gjort det.
 
Topp