Når foverneter du resultat?

picxx

WF 09
Ok, de som setter opp landingssider og kjører en massiv ppc kampanje får nok ganske kjappe resultater, men du, DU, som setter opp en nettside og så smått begynner å røre deg i søkemotorene og på andre sider, hvor lang tid regner du med det tar før ditt arbeid gir noe avkastning?
(Har sett at på norske sider tar det betydlig mindre tid)

"Fasiten" er vel 6-12 mnd. før man ser en avkastning, så en bør liksom ikke forvente å bli millionær på nett over natta, og særlig ikke om man ikke har et solid PR budsjett.

Hvor lang tid tar det før DU forventer resultat?

Keanu

Geek
Mitt mål er seks måneder. Ser jeg ikke resultater (ikke nødvendigvis maksimalt, men noe) etter seks måneder med noenlunde stødig jobbing med en side, setter jeg den på hold eller endrer ting.

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg forventer resultater etter 1,5 - 2 år etter å ha startet med et prosjekt. For å ta et enkelt eksempel: Jeg startet Krigsbloggen dotno rett før jul. Den er et prosjekt som skal bygges opp over ett til to år med artikler om 2. verdenskrig. Siden jeg ikke har tid eller ork å skrive noe der hver dag, eller hver måned for den saks skyld, forventer jeg ikke resultater i noen retning før om en 2 års tid.

Langt mer interessant enn tidsramme er jo hvilke resultater man forventer. Med krigsbloggen forventer jeg eks:
- brukbar daglig inntekt fra adsense, tradedoubler, etc (gjerne opp mot 50 kr daglig på dette i løpet av ett til to år).
- pen plassering i SERPs på nøkkelord fra 2. verdenskrig (hitler, stalin, d-dagen, etc)
- mulighet til å selge hele prosjektet til en annen for minst 50.000 kr

onlyme

New Member
Stort sett klarer jeg det innen et år med god hjelp fra forum venner i utenlandske forum. Norsk side hadde jeg ikke giddet å prøve på en gang. Nordmenn er et folkeslag der misunnelsen er helt syk. Nesten latterlig. Har inntrykk av at mange nordmenn lever etter janteloven:D

Janteloven lyder slik:

Du skal ikke tro at du er noe.
Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
Du skal ikke tro du er mere enn oss.
Du skal ikke tro at du duger til noe.
Du skal ikke le av oss.
Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

kongen

kongemedlem
Som sagt, ved ppc annonsering vil man se "instant" resultater, men var ikke helt det jeg spurte om :)

Jeg tenkte ikke på ppc eller annen betalt reklame når jeg skrev én uke. Det er tiden det tar i snitt med en ny nettside å få resultater.

Med ppc forventer jeg resultater fra 15 minutter.

picxx

WF 09
Jeg tenkte ikke på ppc eller annen betalt reklame når jeg skrev én uke. Det er tiden det tar i snitt med en ny nettside å få resultater.

Nå var det ikke akkurat det å bli indeksert i en søkemotor jeg regnet som resultat da.

picxx

WF 09
Ikke jeg heller:p

Med resultat mener innkommende penger!

Vel, da har vi misforstått litt, for jeg mente potensiale på siden.
Ethvert "naut" kan smekke opp en blogspot blogg, tvingle helvete utav den og få seg noen dollar via adsense i løpet av dager :)

kongen

kongemedlem
Vel, da har vi misforstått litt, for jeg mente potensiale på siden.
Ethvert "naut" kan smekke opp en blogspot blogg, tvingle helvete utav den og få seg noen dollar via adsense i løpet av dager :)

Hehe... jeg har ingen blogg... jeg driver ikke å tvingler... jeg driver ikke spesielt med adsense (men har ingenting imot å utnytte de som bruker det)... det jeg har av adsense ble satt opp for flere år siden og går sitt eget løp... jeg markedsføre meg heller ikke på sosiale medier... heller ikke i forum (som du ser har jeg ingen signatur)... og jeg gir en lang ball i seo... og jeg driter maks i å bytte linker da jeg mener dette skader mer enn det gagner (nå får jeg sikkert peeees)

Kan du utdype hva du mener med potensiale, så vi ikke misforstår enda mer?

Topp