Pong
Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Situasjon.
En kunde kjøper en tjeneste av meg, som jeg igjen kjøper inn via en registrar og et hostingselskap.
Registraren kjøper inn av Norid og hostingselskapet har avtaler de også.
Hvis jeg dør eller på et annet vis er i ustand til å betjene min kunde, så ruller dette videre fram til neste betalingsfrist fra hostingselskapet og registraren.
Norid og registraren sender ut epost-varsler m.m. før domenet utgår, men hostingselskapet gjør nok ikke det - de stenger tilgang til sidene/epost, og da må kunden finne noen nye som løser dette.
Det var jo akkurat derfor de leier inn meg, og det er ikke kjekt med nedetid.
Mulighet.
Finnes det en tjeneste/database eller lignende der vi lagrer kundeinformasjon sånn i tilfelle ...
Kunne forsåvidt sikkert vært interessant for de ymse hostingselskapene å tilby en slik tjeneste, tenker jeg, men det kanskje finnes allerede?
Sliter litt med å finne ut av hvordan jeg kan få meg til å stole på tjenesten, men dette ville komme kundene mine til gode i form av økt trygghetsfølelse. Det blir nok mer og mer aktuelt med tiden, men har allerede sett lignende situasjoner med noen medlemmer her fra WF.
Hva er deres tanker? Ideelt sett, og praktisk sett?
En kunde kjøper en tjeneste av meg, som jeg igjen kjøper inn via en registrar og et hostingselskap.
Registraren kjøper inn av Norid og hostingselskapet har avtaler de også.
Hvis jeg dør eller på et annet vis er i ustand til å betjene min kunde, så ruller dette videre fram til neste betalingsfrist fra hostingselskapet og registraren.
Norid og registraren sender ut epost-varsler m.m. før domenet utgår, men hostingselskapet gjør nok ikke det - de stenger tilgang til sidene/epost, og da må kunden finne noen nye som løser dette.
Det var jo akkurat derfor de leier inn meg, og det er ikke kjekt med nedetid.
Mulighet.
Finnes det en tjeneste/database eller lignende der vi lagrer kundeinformasjon sånn i tilfelle ...
Kunne forsåvidt sikkert vært interessant for de ymse hostingselskapene å tilby en slik tjeneste, tenker jeg, men det kanskje finnes allerede?
Sliter litt med å finne ut av hvordan jeg kan få meg til å stole på tjenesten, men dette ville komme kundene mine til gode i form av økt trygghetsfølelse. Det blir nok mer og mer aktuelt med tiden, men har allerede sett lignende situasjoner med noen medlemmer her fra WF.
Hva er deres tanker? Ideelt sett, og praktisk sett?