Grunnen til at jeg nevnte VG i begynnelsen på tråden var fordi vi er nordmenn. Det ville jo tatt seg litt ut om du ville betalt for å lese en britisk nettavis. Derfor gjorde jeg det litt mer norsk. Det vil jo ikke overaske meg at Norge går i samme spor etterhvert.
Nå bruker ikke jeg Twitter aktivt, så jeg vet ikke helt hva folk linker til der inne. Jeg ville jo tro at folk skrev et lite utdrag fra f.eks en artikkel på VG. Hvor mange slike hadde det kommet på Twitter dersom VG kostet penger. Twingly hadde heller ikke lenger fungert til dens hensikt med mindre det bare hadde vært noen få artikler på VG som faktisk var "premium" som da krever betaling.
Vi har jo TV2 i Norge som har tatt betalt for TV2 Sumo i lang tid. TV2 er de eneste i Norge så vidt jeg vet som tar betalt for Webtv. Folk betaler uten å stusse. Derimot har jeg selv stoppet nå ettersom de har satt opp prisene noe unormt mye nå sist uke. Det var alt som skulle til for at de mistet minst 1 av sine faste kunder på Sumo. Bare for å legge til blir jeg mer og mer gal på TV2. Hvor mange ganger i en nyhetsending hører vi ikke "Les mer om denne saken på våre nettsider, TV2.no." Hvorfor ser jeg på TV i det hele tatt om det der er det eneste de sier?
Hva gjelder betaling hadde en sms vært bra nok. Jeg ser ikke for meg at fremtiden for slike småbetalinger er kredittkort. Jeg ser for meg at man skriver inn mobilnr og that's it. Ingen innlogging, ingenting annet. En eller annen form for validering skulle man jo helt klart hatt, og jeg aner ikke hvilken. Og sende tilbake en sms eller skrive inn en lang kode jeg får tilsendt til min mobil blir fort for mye arbeid, men jeg kunne levd med det.
Nei, dette var nok vas fra min side. Nå skal jeg finne meg en god kopp kaffe. Jeg er litt imponert. Jeg la meg klokka 00:00 i går. Jeg klarte og sove helt til 12 i dag. 12 timer søvn. Det var dagens 12-tall.