Det ser ikke ut til at det blir noen forkjell der altså.... Her er en forklaring fra scratch om hva jeg faktisk vil få til:
Jeg har en database. I databasen har jeg følgende 2 tabeller:
Tabell1 - users
Rader - id, username, imageorvideo
Tabell2 - statusupdates
Rader - id, userid, statuscontent
(i disse to tabellene har USERNAME og USERID samme verdi.)
Hva vil jeg? - Hente ut er 20 rader fra USERS hvor feltet IMAGEORVIDEO er satt til VIDEO. Sammen med disse 20 feltene vil jeg hente ut tilhørende STATUSCONTENT fra STATUSUPDATES, dvs siste rad i STATUSUPDATES hvor USERID er det samme som USERNAME i USERS.
= For å fikse overstående kan jeg bruke spørringa jeg allerede har. Dvs, den som jeg la fra meg i forige innlegg. =
Videre vil jeg unngå at samme brukernavn kommer ut mer enn 1 antall ganger. USERID i STATUSUPDATES kan nemlig i denne databasen inneholde samme brukernavn i mange rader. Det er dette jeg ikke får til. Slik som det er nå, så henter den ut samme brukernavn 20 ganger - Hvor da STATUSCONTENT i STATUSUPDATES blir forkjellig for alle 20.
Dette er altså 110% akkurat det jeg vil hente ut med SELECT, men hvordan skal jeg gjøre det? Nå har jeg attpåtil forsøkt meg med selveste Bing som søkemotor uten noen gode svar på dette.