Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MyLiveSearch.com - leverer de hva de lover er dette Google-killeren

basicus

SEO Eggspert
For de som liker å være tidlig ute, anbefaler jeg å ta en titt på MyLiveSearch sin nye søketeknologi. Dersom reklamen på sitet stemmer overens med hva de faktisk lover, tror jeg nok Google og de andre har god grunn til å frykte disse gutta.

De har også blitt omtalt en rekke plasser, så markedet har helt klart store forventninger til denne søkemotoren.

Jeg husker godt da Altavista ble kuppet av Google. Har samme følelsen med MyLiveSearch som jeg hadde den gang i forhold til Google.

Hva tror dere? Er det bare atter en hypa-opp sak, eller vil de levere?
 

picxx

Well-Known Member
Intressant :)

Et par momenter:
- MLS virker ved at den søker seg utifra brukerens bokmerker.
- Hvordan vil MLS tjene noe på dette?
- Annonsører vil selvsagt også bli spidret sammen med dine egne bokmerker.

Jeg tror ikke MLS vil bli noen konkurrent til google, men derimot en ren PPC SE etter kun kort tid. Brukerne vil bli overfylt med annonsører som vil bli spidret sammen med en liten samling egne bokmerker og oppleve å kun få opp annonsører til MLS når de søker.

Selvsagt kan jeg ta feil, men jeg har en tendens til å få frysninger av alt nytt som krever at du laster ned "plugins" til din egen maskin.
 

basicus

SEO Eggspert
Interessante poeng dere har her. Hva jeg finner spennende med den, er det faktum at Google har (i følge ryktene - og vi vet jo hva rykter betyr) luktet på å kjøpe de. Men, ender den opp som en ren PPC søkemotor er den jo helt klart i kategorien helt uten interesse.

At den krever plugins og registrering er i og for seg ikke noe kriterium for hvorvidt den blir en suksess eller ikke.

Jeg måtte og registrere meg her for å kunne poste. Det hindra ikke meg i å bli medlem :)

Alt koker ned til hva man må gjøre for å få tilgang til noe man helt klart ser et behov for. Leverer de hva de reklamerer med - er jeg ikke i tvil om at registrering og plugins er en grei pris å betale for de som vil ha tilgang til bedre søkeresultater enn de de store er i stand til å gi de.

Ingen trodde at Google kom til å bli så dominerende som de ble - heller ikke jeg da jeg først begynte å bruke de i slutten av nittiåra. I dag er vi ikke så reint få som lever av hva Google bringer oss av inntekter - direkte og indirekte.
 

basicus

SEO Eggspert
Så har jeg vært betatester i noen dager - og dette funker faktisk ikke så aller verst nei.

Du får ikke opp resultatene på to sekunder. Det tar mye lengre tid enn Google.

På den annen side så er relevansen viktigere enn de to sekundene. Så langt ser det ut for meg til at de har truffet blink. Skal teste mer, men foreløpig har jeg inegn planer om å trashe dette plugin'et til Firefox.
 
Topp