Kjapp og trygg hosting for Wordpress

mylder.no

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vil tro dem har bygget det opp basert på informasjon fra rss feeds (eller kanskje scraping, selv om det er litt risky).

Laget noe lignende selv en gang, som hvert x minutt sjekket feeds fra diverse blogger, og lagret alt i en database..
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg vil tro dem har bygget det opp basert på informasjon fra rss feeds (eller kanskje scraping, selv om det er litt risky).

Laget noe lignende selv en gang, som hvert x minutt sjekket feeds fra diverse blogger, og lagret alt i en database..

Funket det bra? Kanskje ikke siden du ikke fortsatte med det?
Her har de jo nyheter fra avisene, er det mulig å få de på rss?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det jeg hadde hentet ikke fra avis og slikt, men blogger til norske modeller. Skulle brukes i forbindelse med Juiced, og vil kanskje komme etterhvert. Har dessverre ikke fått testet det.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det jeg hadde hentet ikke fra avis og slikt, men blogger til norske modeller. Skulle brukes i forbindelse med Juiced, og vil kanskje komme etterhvert. Har dessverre ikke fått testet det.

Høres ut som en god idè å ha en side på juiced som tar fra modellblogger.

Hmm.. Kanskje jeg skal få noen på DP til å lage en kopi av mylder. (kopiere funksjonene altså, ikke design)
 

gano

Medlem
Carp

Du kan besøke CaRP : RSS to HTML converter : Free RSS PHP parser script download. Bruker selv Carp på noen av mine sider. Du velger da dine nyhetskilder og lagrer nyhetene i en database. Med dette scriptet kan du gjøre en rekke andre ting, som f.eks filtrere nyhetene basert på nøkkelord. Carp Evolution koster deg 30 dollar. Skal du også kunne skrape sider må du utvide med Carp Grouper (25 $). Har investert i begge scriptene selv, men bruker ikke Grouper scriptet aktivt enda. Tror heller ikke at det er så lurt å skrape sider for informasjon og presentere den på egne sider, med mindre sidene er til meget kortsiktige formål. Bruker Evolution på keyweb. Se eksempelvis Siste underholdningsnyheter | KeyWeb.no.
 
Sist redigert:

gano

Medlem
Hvordan slår dette ut i forhold til søkemotorer/indeksering? Positivt/negativt i forhold til duplicate content?

Vil ikke anbefale å kun presentere andres nyheter, hvis du har mål om å rangere på ord/fraser. Ser allikevel at dette kan fungere i dag, men det vil det definitivt ikke gjøre "i morgen".

Om det kun utgjør en liten del av det kontekstuelle innholdet på en nettside, så tror jeg du beveger deg i trygt farvann.
 
Topp