Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mye opp og ned i SERP nå

Ser ut til at Panda har vært snill mot meg.

Litt merkelig, kanskje det tok litt tid før Pandaen fikk snu om på søkeresultatene? Pandaen har vist også forandret seg en del den siste siden. Endringen i algoritmene ble satt i verk i februar. CNET har skrevet om at nettaviser og sosiale medier har fått en boost, og at nettsteder med mye reklame har falt ned. Pandaen skulle jo få sider av lav kvalitet til å falle i SERP, og sende de med høyere kvalitet til toppen.

Content is king, kanskje på tide å lage kvalitetsinnhold?
 
Søk - make money online. Sjekk blogspot bloggen som har 1. Plass :)

Ingen blogspot på første plass i mine søk.. verken på engelsk eller norsk i Google. Om det er din egen side kan det være at du har trykket +1 på den, og da vil det se ut som den ligger bedre ann i SERP en den egentlig gjør. Er dette tilfellet kan det være en god idee å gå incognito for å se om dette faktisk stemmer. (eller om det bare er google hos meg som ikke vil vise siden)
 

knippsen

Medlem
Faktisk mange som melder om at content ikke er så king lenger... Men tynne affiliatesider rykker oppover.

Jeg har tynne affliatesider som gjør det bra i søkemotorene både før og etter den siste oppdateringen, så jeg har alltid vært spektisk til content is king.
 
Jeg har tynne affliatesider som gjør det bra i søkemotorene både før og etter den siste oppdateringen, så jeg har alltid vært spektisk til content is king.

jeg har også affiliatesider som fortsatt gjør det bra, google kommer ikke til å greie å fjerne alle. men det vil gradvis bli gjort, det er ikke rart at sidene dine fortsatt gjør det bra. er det mange content rich-sider innenfor det samme området som er like godt seo-optimalisert som dine sider? det tror jeg nok ikke :)
 

picxx

Well-Known Member
jeg har også affiliatesider som fortsatt gjør det bra, google kommer ikke til å greie å fjerne alle. men det vil gradvis bli gjort

Grattis med ny toppjobb i google :)
God lønn eller? :D
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har ikke merket noen nedgang på mine 20-30 nettsteder bortsett fra en enkelt førsteside som har stupt, men undersidene på det nettstedet har like mange besøk. Men jeg har ikke benyttet meg av lenkeskjemaer, A/B lenking, kommentarspam eller profillenker på sosiale media osv.
Lenkebyggingen min består stort sett av å sette inn lenker der det passer seg og slik at lenkene er mer til nytte en til bry, som f.eks. tilfeldig artikkelposting, tilfeldig lenkebytting A/B/C + andre ting som fremstår som tilfeldige, altså ikke planlagt lenking. Jeg tror definitivt at når det ikke er et mønster så flyr man lettere under Googles radar. Men spesielt utrykket "lenkene er mer til nytte en til bry" tror jeg er viktig og er en god regel å følge uansett, alle liker nyttige lenker, både Google og folk.
 

Hupsey

Medlem
Ingen blogspot på første plass i mine søk.. verken på engelsk eller norsk i Google. Om det er din egen side kan det være at du har trykket +1 på den, og da vil det se ut som den ligger bedre ann i SERP en den egentlig gjør. Er dette tilfellet kan det være en god idee å gå incognito for å se om dette faktisk stemmer. (eller om det bare er google hos meg som ikke vil vise siden)

Denne bloggen ble heftig diskutert på utenlandske forum,twitter, osv. http://www.blackhatworld.com/blackhat-seo/black-hat-seo/434425-google-finally-went-crazy.html

Ser ut til at google har fjernet den tomme bloggen som var nr 1 på søket i går(25.04)
 

zapotek

Medlem
Jeg har tynne affliatesider som gjør det bra i søkemotorene både før og etter den siste oppdateringen, så jeg har alltid vært spektisk til content is king.

Saken er at en datamaskin (les: Googles spidere) kan ikke avgjøre om en tekst er god eller ikke. Den kan kun avgjøre om teksten er plagiat av en allerede publisert tekst, antall ord, antall nøkkelord på siden og hvor mange (gode eller ikke gode) nettsteder som lenker til den osv. osv.

Inntil det gjøres en manuell sjekk av alle sider er det vanskelig å filtrere bort alt Google ser på som skit.
 
Ser ut til at google har gjort noe, jeg leste at de ikke kom til å gjøre. Å legge veldig mye vekt på hva som er i domenenavnet. ser ut som pandaen er gal.. (btw. nå har siden min falt kraftig :(
 

basicus

SEO Eggspert
Råd fra en som har vært i dette gamet i mange år. Ikke få panikk er regel nr. 1. Vent og se UTEN å endre noe for å prøve å demme opp. Om en uke eller tre vet vi mer om hva som faktisk er situasjonen. Akkurat nå er det is i magen som gjelder.

Dersom du nå gjør store endringer, risikerer du å gjøre ting verre. Det kunne jo faktisk hende at de ruller tilbake ting - det har de gjort før. Det kan også hende de gradvis slår på deler av algoritmen og driver og tester hvordan ting slår ut. Jeg har sitti og sett på en side vi har som har tidoblet trafikken fra Google de siste to dagene helt plutselig ut av det blå for så å gå tilbake til normal trafikk igjen i dag. Det er et typisk tegn på å vente - og ikke foreta seg noe som helst når ting slår ut på den måten.
 
Topp