Tok i bruk MyBring for et par måneder siden og ting fungerer bra. Så lenge alt fungerer bra... Hvilken erfaring har dere når det oppstår avvik? Hvor ofte må jeg regne med at det oppstår avvik - at pakker ikke kommer frem osv? Det er tøft nok fra før å drive nettbutikk om ikke Posten skal spenne bein på x-antall prosent av leveransene.
Min erfaring så langt er at avvik oppstår på 3% av sendingene. Når det oppstår lages en sak og Posten bruke 1 uke på å svare. Senest i dag har jeg en sak der en pakke stopper opp i Oslo på sin vei nordover - og avviket er merket slik:
Avvik i produksjonen
Årsak: Til returbehandling
Tiltak: Maskinell VØT-vurdering
Posten kundeservice kjenner ikke til hva VØT-vurdering er og opplyser at det tar ca en uke å finne det ut....
I mellomtiden kan jeg tvinne tommeltotter og tørrprate med kunden - eller jeg må sende nye varer. Arrg...
Hvilken erfaring har dere? Finnes det bedre alternativer? Ingen er feilfrie, men ved avvik er det avgjørende å få raske svar - før problemet blåser seg opp...
Min erfaring så langt er at avvik oppstår på 3% av sendingene. Når det oppstår lages en sak og Posten bruke 1 uke på å svare. Senest i dag har jeg en sak der en pakke stopper opp i Oslo på sin vei nordover - og avviket er merket slik:
Avvik i produksjonen
Årsak: Til returbehandling
Tiltak: Maskinell VØT-vurdering
Posten kundeservice kjenner ikke til hva VØT-vurdering er og opplyser at det tar ca en uke å finne det ut....
I mellomtiden kan jeg tvinne tommeltotter og tørrprate med kunden - eller jeg må sende nye varer. Arrg...
Hvilken erfaring har dere? Finnes det bedre alternativer? Ingen er feilfrie, men ved avvik er det avgjørende å få raske svar - før problemet blåser seg opp...