Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Multiskjermoppsett?

Jeg ser at flere her inne kjører multiskjermoppsett - altså flere skjermer samtidig - og i den anledning lurte jeg litt på hvordan gjør dere det? Selv prøvde jeg tre skjermer her i sommer, noe som var praktisk da jeg brukte den i midten som "hovedskjerm", den til venstre som nummer to med Virtualbox, og den til høyre med serveren på.

Etterhvert ble det imidlertid så forstyrrende at jeg droppet hele greia og gikk tilbake til bare én, men lurer nå på å sette opp en til med tanke på å ha en hovedskjerm å jobbe på, og en til for eksempel research og lignende. Men nå får jeg ikke riktig bestemt meg om den skal stå til høyre eller til venstre for hovedskjermen. Hva gjør dere?

Jeg skjønner det blir mye synsing og personlige preferanser her, men nysgjerrig som jeg nå en gang er ... :D
 

Stoppet

Banned
Man må nok bare føle seg litt frem her. Jeg prøvde begge løsningene før jeg valgte å ha skjerm nummer 2 til venstre for hovedskjermen. Det har nok litt både med hvordan man er vant med å snu seg (hvilken vei snur du deg automatisk hvis du hører en lyd bak deg?) og hvordan arbeidsstasjonen er satt opp i forhold til omgivelsene.
 
Hmm, ja. Jeg tester litt her, og ender vel opp med skjerm nummer to til høyre tror jeg. Mest fordi jeg også bruker håndskrevne notater, og dem liker jeg å ha liggende til venstre for tastaturet ...
 

Ole Avranden

utvandret
wf.jpg

Her er man virkelig nede på de personlige preferansene, men jeg har tre 24" skjermer.

2: De tingene som kan være litt mer perifere - Outlook, filoversikten i DreamWeaver osv
1: Skrive eller lese - MÅ være i portrett-modus :)
3: Programmene jeg arbeider med der og da... (DW, PS, eller hva det nå er...)

Synes aldri jeg får nok kvadratcentimetre med skjermflate, men fire skjermer fungerte ikke for meg. Men når en av 24" begynner å bli klare for utskifting, er det mulig det blir en større skjerm
 

kongen

kongemedlem
Hvorfor ikke kjøpe en megastor skjerm? Elkjøp har en 50" til 5995. Du får plass til mange vinduer på den skjermen...
 

mra

Active Member
Hvorfor ikke kjøpe en megastor skjerm? Elkjøp har en 50" til 5995. Du får plass til mange vinduer på den skjermen...

Personlig foretrekker jeg 2 eller 3 skjermer frem for en stor. Med flere mindre skjermer, kan jeg raskt flytte, minimere og maksimere vinduer med enkle tastekombinasjoner, mens hvis jeg har bare en stor skjerm, så må jeg bruke musen for å gjøre det samme.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Personlig foretrekker jeg 2 eller 3 skjermer frem for en stor. Med flere mindre skjermer, kan jeg raskt flytte, minimere og maksimere vinduer med enkle tastekombinasjoner, mens hvis jeg har bare en stor skjerm, så må jeg bruke musen for å gjøre det samme.

Er ikke tastkombinasjonene like, uansett om et vindu befinner seg på monitor 3 eller storskjerm 1??
 

mra

Active Member
Er ikke tastkombinasjonene like, uansett om et vindu befinner seg på monitor 3 eller storskjerm 1??

Nja, jo det er de kanskje :), men har du flere mindre skjermer kan du maksimere et enkelt vindu så de fyller hele skjermen, med et enkelt tastetrykk. Har du en stor skjerm, må du jo på en eller annen måte definere hvor stort vinduet skal være og hvor på skjermen det skal plasseres, når du kjører samme tastetrykk. Det finnes helt sikkert løsninger på dette, men det går ut over mine evner.....
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har én 24" nå, men skal pakke opp en til når jeg er hjemme fra hyttetur. Jobber mye med foto og må ofte jobbe i flere programmer og jeg er litt lei av å hele tiden bytte mellom vinduer. Jeg vil eeegentlig ha tre skjermer, men det er kun fordi ocd'en min sier at jeg burde sett rett på en skjerm og ikke ha to som står litt på skrå.
 

kongen

kongemedlem
Det går sikkert an, men det er en fordel å kunne touch-metoden da ettersom du ikke kan se tastaturet. Og så må du ha sugerør fra kaffekoppen som du taper fast til leppa...
 
Topp