TS skriver han ikke har noe problem med å presentere ideen etter at de som er interessert skriver under en konfidensialitetsavtale.
Mulig han har flere venner som har tilbudt sine tjenester, men da de måtte skrive under en konfidensialitetsavtale så har det etterhvert kommet frem at de ikke var så interesserte i å høre hva det gjaldt likevel.
;-)
Oi oi hvilken farse dette forumet er, skal innrømme at jeg var meget positiv til innholdet dette forumet hadde når jeg joinet her i forrige uke. Men etter og ha sett noen av de trådene som har blitt startet og deretter ødelagt av andre, så har jeg lurt litt på hvilke mennesker som befinner seg her på forumet.
De fleste er sikkert helt greie mennesker, men vi har vel også de som kan alt så mye bedre enn andre, og derfor må prøve og slå ihjel andre sine tråder så fort som mulig.
Vel som en konklusjon av noen av de svarene så må jeg spørre meg, er det meg det er noe feil med, eller er folk slik at de må tenke komplekst i enhver situasjon. Hvorfor ikke tro at noe er enkelt? Jeg har ikke sagt at det er enkelt og bli rik på min ide, men selve ideen er ikke kompleks.
Innovasjon Norge, jaha. Hvor mye tror du at de støtter med? Jeg har erfaring med de etter at jeg jobbet gratis for en kompis for og dra igang firmaet hans. Og det er ingen enkel prosess, han fikk støtte han. Men det var fordi at hans firma var enestående her i området. Betviler sterkt at innovasjon Norge støtter med 1 kr når det gjelder business på internett.
Forretningsplan, ja det er ett must i de fleste tilfeller hvor det er snakk om og etablere noe, men jeg ser ikke behovet for en forretningsplan i mitt tilfelle, eller lager dere forretningsplan for hver web side dere åpner??? isåfall så må jeg også revurdere dette
Til slutt tar jeg litt om meg selv, jeg har ikke noen bachelor ifra Australia eller noe sånnt, men jeg har nok skaffet meg en del erfaringer gjennom livet sålangt:
jeg er 35 år gammel, jeg har 6 års bakgrunn fra forsvaret med ledelse, og "markedsføring" Man må markedsføre i forsvaret også, men da mere på det muntlige plan. Jeg har erfaring fra offshore, jeg har teknisk utdanning med org,led og mark.føring som noen av fagene. Jeg har jobbet tett med innovasjon Norge med ett annet firma for og hjelpe en kompis og starte opp, jeg er konstruktør/konsulent innen cad.
Ser ikke ut som dette er stedet og skaffe seg noen partner, da skeptismen mot noe "gratis" er for stor. Og ideer er umulig og få gjennomført da det ikke kan finnes noen gode ideer
Mvh
Roy