MPX og salg av mobiltelefoner med abbonement

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Litt snodige greier jeg kom over nå.. Noen av dere andre som kanskje har lagt merke til dette,? og eventuelt vet hvordan dette fungerer...

Jeg ser at MPX betaler oss 2% provisjon hos Tradedoubler. Samtidig legger jeg merke til at MPX har mobiltelefoner med abbonement i slike produktfeed-greier som vi kan bruke. Vi vet jo alle at mobiltelefoner med abbonement ofte ikke koster mer enn gjerne 1 liten krone.

Er det virkelig slik at dersom jeg selger en slik billigtelefon telefon med abbonement for MPX, vil jeg altså ikke få mer provisjon enn 2 øre?

Finner ikke noe informasjon om dette... Noen som muligens har vært utfor det samme? Har kanskje MPX noen andre løsninger når vi selger med abbonement for dem?

Helge

Profesjonell Googlesøker
Om MPX gjør dette så er de veldig sleipe hvertfall.

Om de gjør det rett så skal du få 2% av verdien på telefonen uansett, om de selger den med abo så trekker de jo fra alt fra 300,- til 1400,- kroner på telefonen som de får fra operatør. Etter min mening skal du uansett få 2% av prisen på telefonen uten abo.

Ville ha sendt de en epost og spørt om dette hadde jeg vært deg.

picxx

WF 09
Om jeg hadde vært markedssjef hos MPX er det helt klart at jeg ville ha betalt provisjon av det faktisk fakturerte beløp.

På den andre side, som affiliate, vil det jo overhodet ikke lønne seg for meg å få noen til å kjøpe en mobil hos MPX om dette faktisk er tilfelle.

Om du tar kontakt med MPX atle, hadde det vært veldig fint med en oppdatering her i denne tråden :)

vidarlo

Apache-junkie
Så er jo ikkje mobiler det primære MPX selger, så eg kan forsåvidt forstå det om det faktisk er slik. 2% er jo ein del viss du får nokon til å kjøpe ein laptop til 7-8000, og flesteparten av dei tinga MPX har er trassalt i det eg vil kalle i eit relativt høgt prissjikt samanlikna med mange webshops.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Joda, jeg tror vel faktisk jeg er ganske enig med dere. Det er greit nok at MPX også selger andre saker enn mobiltelefoner, men når dem legger inn mobiltelefoner med abbonement i produktfeedene skulle man tro det var noe litt spesielt med provisjon på dem.. Nå har jo heller ikke MPX lagt inn en eneste telefon uten abbonement....

Jaja.. Jeg har slengt en mail mot Tradedoubler og MPX nå. Oppdaterer tråden når innboksen plinger jeg :)

Deezire

Medlem
Jeg ville ihvertfall forventet å fått betalt enten etter fullpris eller etter provisjon de har til f.eks. Telenor.

(Lite insidertips, hvis du kan velge, velg å få betalt etter provisjon. De tjener rått på "imei kickback" og rein provisjon ved salg. Overstiger gjerne fullprisen med 3-400,-)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Joda.. Det kan være det at MPX i seg selv tjener gode kroner på dette som du kaller "imei kickback," men det hjelper jo meg som affiliate ganske lite, når dem ikke vil dele noe av dette med oss.

Jeg sendte en mail til både Tradedoubler og MPX om akkurat dette 29. Juli, men svar har enda ikke kommet fra noen av partene. Har sendt en ny henvendelse til MPX nå idag, der jeg attpåtil henviste dem til denne tråden i forumet. Får satse på det tikker inn ett svar på denne eposten da :)

Tenkte jeg også kunne informere om at jeg 29. Juli sendte dem 2 henvendelser, der jeg i den ene alene spurte om det ville komme telefoner uten abbonement i feeden hos Tradedoubler, noe jeg fikk svar på etter bare få timer.: "Telefoner uten abb. skal komme opp etterhvert som denne feeden blir bedre." Derfor irriterer det meg litt at dem ikke svarer på den henvendelsen jeg nevner først, da denne siste kun var sendt få minutter etterpå!

Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Da fikk jeg svar fra Tradedoubler idag.. Har tydeligvis vært sykdom ute og gått, men jeg har da altså fått bekreftet at dersom vi selger en telefon MED abonnement (som har en prislapp på 1,00NOK) for MPX, vil vi motta en provsjon på hele 2 øre.

Msites Ltd

Livsnyter
Det må være årets bløff! Det er jo ikke seriøst i det hele tatt! Da er jo et spennende spørsmål: HVA FÅR TD I PROVISJON? De kan vel umulig selv være fornøyd med å få 1 øre i provisjon!?!
Og, må si at selv om de har hatt sykdom burde de ha klart å få ut en melding tidligere - de er jo så store.......

picxx

WF 09
Og, må si at selv om de har hatt sykdom burde de ha klart å få ut en melding tidligere - de er jo så store.......

Jeg har ventet i to uker på svar derfra, men jo større man er, jo hardere faller man er det jo noe som heter.
Kan jo være at det er omgangssjuka, og hele den norske avdelingen har hatt kollektivt sykehusopphold.. :D

Tonny Kluften

Administrator
Da fikk jeg svar fra Tradedoubler idag.. Har tydeligvis vært sykdom ute og gått, men jeg har da altså fått bekreftet at dersom vi selger en telefon MED abonnement (som har en prislapp på 1,00NOK) for MPX, vil vi motta en provsjon på hele 2 øre.

Det er jo helt latterlig. Ja, hva får TD, godt spørsmål. Dette er utrolig dårlig av Tradedoubler. Useriøst å "lure" folk til å annonsere gratis.

picxx

WF 09

Telenor har jo også en mobilsjappe hos TD.
De betaler 200.- / salg, så jeg tror jeg glatt ville ekskludert MPX når det gjelder salg av mobiler ja :D

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, det stemmer jo at Telenor, Chess og Tele2 er hos Tradedoubler og alle betaler bedre. Allikevel tenkte jeg og få med akkurat svar fra Tradedoubler:

Det er ingen mulighet for oss å skille ut provisjon på produktnivå på MPX sin implementasjon per i dag.

Allikevel har jeg ikke noen tro på at dette blir noen mulighet heller. MPX selv ville jo engang ikke svare på dette spørsmålet, enda jeg sendte dem 2 eposter.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nei men i alle dager. Jeg gikk faktisk svar fra MPX på denne henvendelsen idag. Dette tror jeg nesten må være noen av de kjappeste kundesenter jeg har henvendt meg til..

Heisann!

Vi kan desverre ikke gjøre noe med denne saken, det er kun mobiler vi selger med abonement og så vidt jeg kan se er det nesten ingen salg med ordreverdi kr 1 i vårt affiliate nettverk.
Nettannonsene som ligger i nettverket annonserer heller ikke for mobiler til kr 1..

Ellers så har vi økt provisjonen i affiliate nettverket i sommer og vi jobber stadig med å optimalisere.

Ha en fin dag.

Ja, det er gjerne ikke kult at jeg legger ut eposter på denne måten, men dem inneholder jo ikke akkurat noe særlig konfidensiell informasjon. Uansett. Her forteller jo MPX at dem har økt provisjon nå i sommer. Har ikke MPX sin provisjon alltid vært 2% da?
En annen ting er at MPX nevner at mobiltelefoner med abonnement til en prislapp av 1,00NOK ikke kommer frem i affiliatenettverket deres, noe som også er bullshit. Vi kan riktignok selv velge hvilken annonser vi ønsker at skal komme frem, og dersom vi i full fart velger alle telefonene MPX har tilgjengelig, kommer billigetelefonene til 1,00NOK ut i feeden. Det har jeg da faktisk sett med egne øyne...

Det jeg derimot bryr meg litt mer om. Har ikke provisjonen hos MPX vært 2% siden dag 1?

Ole

Medlem
Provisjonen har vært 2% de siste årene ja.
I sommer har de i perioder kjørt høyere provisjon til utvalgte affiliates.

Topp