Da er det bare å minne om at alle de største avisene samt de aller fleste regionaviser er Tradedoubler-affiliates. Jeg har selv, som Tradedoubler-annonsør, kjørt kampanjer i samarbeid med for eksempel Dagbladet.
Bare sånn at vi slår fast at ingen nettsteder med mindre enn 100.000 daglige brukere har nubbesjangs til å vinne en sånn konkurranse.
Det er 100% feil. MPX benytter seg av td Toolbox, TradeDoublers sporingssystem og bruker dette til å overvåke alle sin markedsføringsaktivitet på nettet. Dagbladet, Aftenposten eller de fleste regionaviser er ikke affiliates av MPX. MPX bruker bare vår teknologi til å spore all trafikk i alle kampanjer, både innenfor og utenfor affiliatenettverket.
Selv om du ser en TradeDoubler trackinglenke et sted på nettet, så betyr ikke det at dette er affiliateaktivitet. TradeDoubler lisensierer/leier ut sine sporingsløsninger i form av td Toolbox - et av verdens mest avanserte sporingssystemer - til svært mange store kunder. Disse kundene benytter Toolbox til all sin markedsføringsaktivitet.
MPX har svært mange små nettsider som affiliates og svært få store sider, så potensialet for å vinne i denne konkurransen er absolutt vesentlig.