Morsomt med PR

Tonny Kluften

Administrator
Jeg vet ikke lenger hva PR er godt for, ingenting er vel det beste svaret.
Uansett jeg har et to siders nettsted som ikke inneholder tekst, kun et bilde på hver side.
Jeg har footerlenke til det nettstedet fra et PR4 nettsted som jeg regner med er "trusted" hos Google. Lenke fra denne footeren er den eneste innlenken til nettstedet.
Nå har nettstedet mitt PR4 på begge sidene :D

Ok, er ikke dette nerdehumor så vet ikke jeg :D

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Joa. Nerdete nok det ja hehe. Har forlengst innsett at PR har svært liten verdi, men kan ikke dy meg for å sjekke heller.

Tonny Kluften

Administrator
Og det beviser jo en gang for alle at PR er verdiløst. Jeg har nemlig bare 1 unik besøkende pr dag. Og den kommer fra footerlenka på den nettsiden jeg har lenke fra.
og bare sånn appropos. Sida har altså ca. 12 innlenker fra den footeren og har PR4. Jeg har f.eks. et annet nettsted som har PR4, det har 12500 innlenker fra alle mulige steder.

Sist redigert:

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Jeg hadde en kunde som tagg om at vi skulle få "boosta" PR-en deres til PR5. Etter en del prat på tlf. fikk jeg han til å innse at en PR5 i seg selv er verdiløs for de. Det vi da ble enige om var at vi jobber med å få de til topps for et meget generelt ord i stedet - og la PR'en være hva enn den måtte være.

I dag er de på toppen av andresiden for dette ordet - og PR'en har i grunn ikke rikka seg. De har fremdeles PR3 etter to oppdateringer.

Moralen er derfor: Glem PR'en sånn helt bortsett ifra i forhold til å kunne skryte av det på steder som her. Det er backlinks som gjelder.

Spør du denne kunden om de angrer på at de hørte på oss så er svaret temmelig selvklart. De lurer ikke lengre på hva PR'en deres er.. Derimot gleder de seg til vi har lurt de forbi til første side i Google :)

clinton4

Medlem
PR har sikker ikke mye eller kansje ingen ting å si for den aktuelle nettsiden som har den, men inn linker fra nettsteder med høy PR vil jo gjøre at nøkkelordene blir mere verdt på siden som det linkes til. Altså har PR en verdi muligens "kun" for de sidene som det linkes ut til. Det er ivertfall min teori.

Sist redigert:

tulling99

Medlem
Og det beviser jo en gang for alle at PR er verdiløst. Jeg har nemlig bare 1 unik besøkende pr dag. Og den kommer fra footerlenka på den nettsiden jeg har lenke fra.
og bare sånn appropos. Sida har altså ca. 12 innlenker fra den footeren og har PR4. Jeg har f.eks. et annet nettsted som har PR4, det har 12500 innlenker fra alle mulige steder.

Hvordan i all verden har du klart å få 12500 innlenker?

picxx

WF 09
I følge Yahoo site explorer har norskeplugins.com 186020 innlinker.
Lurer på hvor i hellige guds mor alle disse innlinkene er...

Topp