Monteringsbyrå?

RusselSim

Medlem
Har nettop kjøpt meg en sofa fra IKEA. Prøver å finne nummeret til noen som kan montere senga mot betaling. Noen som vet om noen monteringsfirmaer? Fikk et nummer fra IKEA, men firmaet akkurat det firmaet hadde fullbooka i flere uker fremover.

Helge

Profesjonell Googlesøker
Haha... IKEAvarer er stress:p Lei inn nabogutten, han gjør det sikkert for et par hundrelapper.. ;)

Ståle

Medlem
Det å montere noe fra IKEA bør faktisk være et punkt på bucketlisten til alle... Sofa er jo ingenting, prøv noe utfordrende som "BESTÅ"-tvseksjon eller en kjøkkenløsning. ;)

Men hvis du har gode grunner til å ikke montere selv, så ville jeg anbefalt å høre med slekt eller venner. Kan ikke se for meg at det skal være verdt å betale det et monteringsfirma evt. koster. Det er jo tross alt bare en sofa. Regner med at den kommer rimelig ferdiglaget...? Sett på et par føtter, og eventuelt koble sammen et hjørne and your done...?

picxx

WF 09
Er det ikke mulig å få det montert på IKEA mot ett lite tillegg i summen da?
(De hadde en slik service i singapore).

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Høres jo ut som Ikea har sunket veldig på service den siste tiden da. Husker da jeg sist var på Ikea utenfor Bergen og handlet litt dill. Da fikk jeg tilbud om hjemkjøring, om attpåtil montering av utstyret hjemme. Nå er det vel riktignok sikkert 2-3år siden dette her da.

peterandrej

pensjonert moderator
Høres jo ut som Ikea har sunket veldig på service den siste tiden da. Husker da jeg sist var på Ikea utenfor Bergen og handlet litt dill. Da fikk jeg tilbud om hjemkjøring, om attpåtil montering av utstyret hjemme.

Er det så ille altså? Jeg vet ikke med Ikea, men jeg handlet et stuebord på Jysk, og da fikk jeg tilbud om hjemkjøring og montering fra en av de ansatte. Helt gratis til og med.

(men så viste det seg bare at han ville ligge med meg.)

picxx

WF 09
Høres jo ut som Ikea har sunket veldig på service den siste tiden da. Husker da jeg sist var på Ikea utenfor Bergen og handlet litt dill. Da fikk jeg tilbud om hjemkjøring, om attpåtil montering av utstyret hjemme. Nå er det vel riktignok sikkert 2-3år siden dette her da.

Mener det var slik på IKEA Tr.h. også, men skal ikke si det for sikkert, da det begynner å bli en del år siden jeg handlet der og i den tiden var jeg faktisk såpass oppegående at det ikke var noe problem å montere en seksjon eller to (såfremt det ikke manglet deler og det tar fire timer å finne det ut... :confused: )
Uansett en service de kunne tjent gode penger på om de hadde hatt hurtige "sammensettere" som jobbet på avdelingen, men det er vel som i andre forretninger...tilbud og etterspørsel...

Ståle

Medlem
Jeg forstår deg jeg Peter hvis du takka ja til tilbudet, fremfor å montere det selv...Flatpakker generelt kan være noe herk. Alltid moro å sitte igjen med masse deler og skruer når man er ferdig, og man _vet_ at de aldri sender med for mye av den slags. Hehe...

Topp