Mobilt bredbånd

peterandrej

pensjonert moderator
Feks du Peter. Si at du setter på ditt mobile bredbånd og lar det være på i en hel dag. Vil du til enhver tid ha nett eller opplever du ustabilitet i løpet av dagen?

Nja, ja, jo, kanskje. Jeg vet ikke. Bruker det jo ikke på den måten. Blir mest sånn hjemme/besøk/på reise for å sjekke mail og sånt. Men ikke forvent all verdens hastighet. Forvent også litt "heng" av og til.

Kort fortalt; hvis du har sjansen til å få et ordinært bredbånd så slår det knock-out på mobilt bredbånd any day. Men ordinært bredbånd kan du jo ikke ta med deg. Så begge løsninger har fordeler.

Men det funker helt OK med mobilt bredbånd altså.

Santo

Active Member
OneCall som Pong nevner her har forresten samme dekning som Telenor, da de leier nettet til Telenor. (mener jeg på hvertfall, om de ikke har endret det i det siste)

http://www.onecall.no/index.php?content=faq&product=mobile:

Hvilket mobilnett brukes?
One Call benytter Network Norway sitt mobilnett i Norge. Network Norway er en nettleverandør som startet utbyggingen av sitt GSM-nett i 2006. Selskapet har per i dag et fullt utbygget nettverk kun i deler av Norge.

I de områder hvor Network Norway ikke har bygd eget nett har One Call frem til august 2008 benyttet NetCom sitt nett. Det vil si at du som kunde har fått NetCom-dekning der hvor Network Norways nett ikke dekker.

One Call bytter nå over til Telenor-dekning der hvor Network Norways eget nett ikke dekker. Vekslingen mellom de 2 nettene skjer automatisk og telefonen din velger alltid den senderen som gir best dekning.

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Helge: Ja, ICE skal i utgangspunktet ha veldig bra dekning, men rederiet jeg jobber for har båter på hele kysten, og jeg har hørt en del klage på andre områder av landet. Akkurat i Trøndelag fungerer det svært godt. Nord-Troms og Finnmark er mindre vellykket. Det finnes vist nok også enkelte dødsoner på vestlandet. :)

Helge

Profesjonell Googlesøker
Problemet med ICE er at de har begrensninger i nettet sitt... Det har ikke Telenor/Netcom ;)

Min mening er hvertfall at Telenor er den beste løsningen, men som sagt tidligere: det er så absolutt ikke en erstatter for vanlig bredbånd.

Topp