Mobilt bredbånd

Helge

Profesjonell Googlesøker
Telenor Mobil har det mest stabile mobile bredbåndet.

Norges beste dekning.

Du får idag Fri Bruk til 299,- ink mva i mnd, med binding i 12 mnd så får du da kortet til 1 krone.

Mobilt Bredbånd fra Telenor er Best i test
(VG, TV2 Hjelper deg og Dagens Næringsliv)

Helge

Profesjonell Googlesøker
Pong, problemet med 0,99 pr MB er jo at VG.no alene er 2mb å laste, og da er heller ikke 50 mb pakke mye.

OneCall som Pong nevner her har forresten samme dekning som Telenor, da de leier nettet til Telenor. (mener jeg på hvertfall, om de ikke har endret det i det siste)

Knut

Medlem
"Hvor mye er 1 MB?
Laster du ned forsiden på VG.no så er den på ca 2 MB og vil dermed koste deg under 2 kroner – det er billig."
Hehe 2 kroner for forsiden på Vg vil ihvertfall ikke jeg klassifisere som videre billig, men det er nå meg :) skal man lese 10 12 sider av noen aviser så blir det fort noen kroner.

Har brukt Telenor Mobil i lengre tid og er veldig fornøyd. Billig og stabilt

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Knut ? Det er ingen her i tråden som har sagt at det er billig med 2kr for og laste ned fremsiden til VG?

Knut

Medlem
Ikke sagt noen her har skrevet det heller, måtte bare kommentere påstanden som de selv har skrevet på sidene sidene :)

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har selv Mobilt bredbånd fra Telenor. Det fungerer helt greit. Opplever ikke å ha "dårlig" dekning i Tromsø iallfall. Farten er vel så som så.

Kjerringa har mobilt bredbånd fra Netcom. Det er - iallfall tilsynelatende - omtrent like stabilt og kjapt som mitt mobile bredbånd fra Telenor.

Så hvis det var noen hjelp: vi har begge alternativer i hus, og de funker omtrent like bra.

Helge

Profesjonell Googlesøker
Alt etter hva dekning du har... med turbo3g så er vell opplevd hastighet ca 2mbit... men det kommer jo til å bli utvidet senere.

Og by the way: Telenor har best 3G og Turbo-3G dekning i Norge! hehe

(Ja, jeg er mobilselger :p )

Sist redigert:

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Selv benytter jeg Telenor med en sånn kveld og helg løsning. Når jeg er på flyplasser foretrekker jeg å koble meg på wlan med Online brukernavn og passord.

Tidligere benyttet jeg Netcom, men gikk over til Telenor pga bedre dekning.

På båten jeg jobber har vi ICE. Det funker helt greit på Trøndelags kysten.
Hvordan dekningen er for resten av landet vet jeg ikke (men i følge dekningskart har dem god dekning). Fordelen med ICE er at det er gratis i Norden.

Sist redigert:

Fredrik

Medlem
Ok takk til alle for svar. Ser at jeg er nødt til å presisere litt. Løsningen skal brukes stasjonært og kunde har nå sjekket og det er dekning for både netcom, ice og telenor. Dermed spiller det ingen rolle med dekningskart eller hastighet som er noenlunde lik. Da gjenstår stabilitet. Feks du Peter. Si at du setter på ditt mobile bredbånd og lar det være på i en hel dag. Vil du til enhver tid ha nett eller opplever du ustabilitet i løpet av dagen?

Helge

Profesjonell Googlesøker
Mobilt Bredbånd er ingen erstatter for vanlig Bredbånd. (enda)
Jeg vet om folk som bruker det fordi de ikke får vanlig bredbånd til der de bor (ja, det finnes slike, hehe), men du får langt ifra like bra linje.

Om f.eks kunden skal laste noe opp så er det treeegt med mobilt bredbånd.

En bredbåndslinje er mer stabil.

Kspoosh: ICE har enormt god dekning, da de bruker det gamle nmt450 nettet.

Topp