Mobilt bredbånd utland (Ferie)

ellaro

Medlem
Skal en uke til Danmark i sommer og lurer på hva som lønner seg i forhold til mobilt bredbånd?
Noen som har erfaring med det? Skal også noen dager innom Sverige. Finnes det noen kontant simkort eller lignende? Fungerer alle USB modem en kjøper i Norge i utlandet?

Har ingen erfaring med dette og håper det er noen her som har litt peiling :)

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kan anbefale ICE. Noen hull her og der også i Danmark, men generelt er jeg begeistret over å kunne sitte pal på nettet når vi f.eks. kjører fra Norge til Nord-Tyskland gjennom Sverige og Danmark og har nettforbindelse 90% av tiden i bilen.

ellaro

Medlem
Kan anbefale ICE. Noen hull her og der også i Danmark, men generelt er jeg begeistret over å kunne sitte pal på nettet når vi f.eks. kjører fra Norge til Nord-Tyskland gjennom Sverige og Danmark og har nettforbindelse 90% av tiden i bilen.
Går utifra at du da har router og ikke usb modem? Høres greit ut, men litt dumt at man ikke kan kjøpe ukesabb som bedrift. Ta det privat da kanskje, er ikke så mye på farten så tror det lønner seg med ukes abb. Det er ingen som har noe erfaring med mobilt bredbånd "kontantkort" som kjøpes i Danmark eller Sverige? Mener jeg leste noe om det, men kan ikke finne igjen artikkelen.

Topp