soleanders
New Member
De siste dagene har vi kunnet lese om Tripadvisor som blir beskyldt for å ha kjøpt og betalt for fiktive anmeldelser på sine nettsider. Problemet er at flere av de som har lagt inn anmeldelser aldri har bodd på hotellet de omtaler eller har noen tilknytning til den.
I Norge har vi etter min mening ett lignende problem. Selskapet det gjelder er Mitt Oppdrag.
Som vi kan se på denne linken: Fiktive anmeldelser
Uten at jeg kjenner til vedkommende så trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er anmeldelser/kommentarer fra mest sannsynlig en konkurrent. Du kan dele de i 2, men en dags mellomrom mellom begge. Jeg antar at Mitt Oppdrag nekter å slette disse dersom man er en "gratis" bruker. Dette selvsagt for å tjene penger.
Det betyr veldig enkelt at du når som helst kan gå inn på en konkurrent og sverte disse. Mitt Oppdrag sier; Vi kan slette de. Bedriften har muligheten til å svare for seg offentlig.
Hvor dum går det ann å bli? Hvorfor skal man bruke ressurser på å måtte slette disse? Hva hjelper det å svare som: Dette stemmer ikke. Folk tror det de leser på nett.
Mitt tilfelle er noe annet. Det gjelder er firma min far eier. Gjennom de siste 20 årene. At det helt sikkert har vært uenigheter mellom ham og kunder gjennom 20 år er ganske naturlig. Men det har aldri vært noen store problemer, og en kundeklage som blir rettet opp er ikke det samme som en negativ anmeldelse som en konkurrent legger ut for å sverte firmaet. Det er nettopp det som har skjedd her. 110% sikkert. Veldig enkelt fordi pappa aldri har jobbet med eller for de navnene som står. Han har heller aldri gjort lignende oppdrag som beskrevet i anmeldelsen. Mitt Oppdrag, de nekter selvsagt å slette dette.
De vil ikke engang få en bekretelse eller kommentar fra personen som har postet innlegget.
Pappa er ikke en betalende kunde der. Han har vært. Over 10.000 kr ble det betalt til dette firmaet. For å få dritt. Av en konkurrent som har så lite å gjøre.
Er dette lov? Hvor skal man klage for å ta saken videre?
Jeg har allerede vært i kontakt med 2 organ og advokaten vår utarbeider et skriv til disse nå. En journalist vil på mandag også få saksdokumenter for å se om dette er noe de ønsker å skrive om. (landsdekkende avis).
Men dette må være ren og skjær svindel. En sleip måte å tjene penger på. En sleip måte å få kunder til å betale på. Dette må stoppes. Har noen lignende erfaringer?
I Norge har vi etter min mening ett lignende problem. Selskapet det gjelder er Mitt Oppdrag.
Som vi kan se på denne linken: Fiktive anmeldelser
Uten at jeg kjenner til vedkommende så trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er anmeldelser/kommentarer fra mest sannsynlig en konkurrent. Du kan dele de i 2, men en dags mellomrom mellom begge. Jeg antar at Mitt Oppdrag nekter å slette disse dersom man er en "gratis" bruker. Dette selvsagt for å tjene penger.
Det betyr veldig enkelt at du når som helst kan gå inn på en konkurrent og sverte disse. Mitt Oppdrag sier; Vi kan slette de. Bedriften har muligheten til å svare for seg offentlig.
Hvor dum går det ann å bli? Hvorfor skal man bruke ressurser på å måtte slette disse? Hva hjelper det å svare som: Dette stemmer ikke. Folk tror det de leser på nett.
Mitt tilfelle er noe annet. Det gjelder er firma min far eier. Gjennom de siste 20 årene. At det helt sikkert har vært uenigheter mellom ham og kunder gjennom 20 år er ganske naturlig. Men det har aldri vært noen store problemer, og en kundeklage som blir rettet opp er ikke det samme som en negativ anmeldelse som en konkurrent legger ut for å sverte firmaet. Det er nettopp det som har skjedd her. 110% sikkert. Veldig enkelt fordi pappa aldri har jobbet med eller for de navnene som står. Han har heller aldri gjort lignende oppdrag som beskrevet i anmeldelsen. Mitt Oppdrag, de nekter selvsagt å slette dette.
De vil ikke engang få en bekretelse eller kommentar fra personen som har postet innlegget.
Pappa er ikke en betalende kunde der. Han har vært. Over 10.000 kr ble det betalt til dette firmaet. For å få dritt. Av en konkurrent som har så lite å gjøre.
Er dette lov? Hvor skal man klage for å ta saken videre?
Jeg har allerede vært i kontakt med 2 organ og advokaten vår utarbeider et skriv til disse nå. En journalist vil på mandag også få saksdokumenter for å se om dette er noe de ønsker å skrive om. (landsdekkende avis).
Men dette må være ren og skjær svindel. En sleip måte å tjene penger på. En sleip måte å få kunder til å betale på. Dette må stoppes. Har noen lignende erfaringer?