Sitat:
Opprinnelig skrevet av Maysen
Nei, jeg har ikke fått det brevet enda, siden jeg akkurat har registert meg. Jeg liker bare å være litt i forkant av begivenhetene jeg
Og ja, jeg skal ta med meg rådet ditt ang hvor mange terminer jeg har. Jweg har egentlig alltid tenkt å betale 6 ganger i året var optimalt, men uansett hvem jeg prater med, så sier de" Skal du vireklig levere oppgjøret 6 ganger i året???"
Kanskje jeg skal bare stole på meg selv og si at "Ja, det skal jeg!!!"¨
Med én eneste termin får du antagelig ganske mye penger på konto i løpet av året. Gjør du da ikke regnskapet LØPENDE, men heller setter deg ned to dager før fristen (som mange gjør), er sjansen stor for at du:
a) ikke aner hvor mye penger du skal betale i avgift, eller verre:
b) du har brukt opp penga for lenge siden
Da er du, for å si det sånn, uten bil/hus/omsettelig løsøre på nulltid. Staten er den suverent verste kreditoren du kan ha. De selger huset ditt om du skylder en femtilapp, liksom. Og nei, de trenger ikke å sende purring, purring, inkassovarsel, inkassovarsel, osv. De ringer namsmannen og så kommer han og henter verdier hos deg.
Litt avhengig av org.form kan den ene terminen være det dummeste du har gjort, eller så kan det jo også gå bra. Alt avhenger av hvilken type person du er og hvilken selvkontroll du har.
Så poenget er. Tenk igjennom disse tingene før du gjør ditt valg.