Det kreves vel likevel ikke at et firma står for salget, bare legal owner av domenet:
Type.......................: person
Name.......................: Hans Tony Jansson
Jeg har prøvd noen gratis alternativer men enten hadde de stavefeil (faktura larsen) eller så var det andre ting jeg ikke likte. Jeg kjøpte en av mamut sine rimeligste løsninger, og det fungerte veldig bra. Bare hold deg unna "support" avtalene deres som er svindyre og noenlunde bortkastede penger å betale hvert år.
I praksis kan du forme din egen faktura så lenge du ikke skal bruke blankettnummer (ferdige faktura-ark du kjøper på bokhandel - typisk gul faktura som kan betales i banken) og sende på e-post. Men det kreves at du har et system som gir automatisk løpenummer (skal være noenlunde umanipulerbart - excel = nei) på alle fakturaer i tillegg til andre regler du kan lese på her:
https://www.altinn.no/no/Starte-og-...visjon/Hva-er-bokforingsplikt/Krav-til-bilag/
Hadde jeg startet opp igjen nå hadde jeg antagelig bare outsourca hele greia til et online faktureringsfirma. Mange her på forumet som kan anbefale rimelige og gode løsninger.
Regnskapsprogram på nettet | e-conomic skal f.eks. være ganske rimelig og greit.
Har bare kjøpt og solgt .com domener før, så kan være noe usikker på akkurat .no prosessen, men du må nok innom norid på veien også under salget for å overføre til ny eier antar jeg.