NilsF har helt rett her...
Takk for faglig støtte!
Ingen er vel uenige om regelverket, det jeg syns er tåpelig er bare måten han avfeier muligheten for at bostyrer faktisk har gitt dem råderett over det som er igjen i boet. Er vel ikke så urimelig at alt er ferdig ordna med kreditorer osv når det tross alt er 1-2 år siden? (ikke at jeg aner hvor lenge sånt pleier å ta, men hvis domenet i det hele tatt er attraktivt og det er mer gjeld igjen er det jo snodig at det ikke er solgt for å skaffe penger)
Dersom bostyrer har overført råderetten over domenet, slik TorsteinO spekulerer i, så er det like fullt lovstridig og mildt talt uryddig om den tidligere kontaktpersonen signerer for overføringen, dersom da ikke bostyrer i tillegg til å godta eierskifte, har gitt denne personen fullmakt til å signere på konkursboets vegne.
Jeg reiste et spørsmål til trådstarter, om domenet stjeles fra konkursboet. Det spørsmålet står fortsatt ubesvart, da trådstarter har forholdt seg helt taus etter det. Det synes jeg er noe underlig om han da ikke har urent mel i posen.
For øvrig er det ikke bare til å knipse med fingrene for å få solgt et attraktivt domene, heller ikke for en bostyrer. Det kan ta mange år før riktig kjøper melder sin interesse, og skal du før den tid pushe ut et domene mens kjøpsinteressen er lav eller fraværende, så kan prisen bli deretter, og kanskje ikke verdt arbeidsinnsatsen. Og det kan være en årsak til at bostyrere flest ikke bruker nevneverdig med tid og ressurser på domenesalg, da det vil være usikkert om salgsprisen blir høy nok til å dekke honoraret for medgått tid, da bortsett fra for det som helt åpenbart er verdifulle toppdomener.
Sist redigert: