Minisider/blogger oppdateringer

looper

Medlem
Jeg har i det siste konsentrert meg veldig om mindre nisjesider, dette går på alt i fra rynkekremer,slanking,pulsklokker,barbermaskiner,etc. Ganske så sært egentlig, men målet er å få en ok cashflow inn. Men til spørsmålet mitt, hvor ofte bør man publisere nytt innhold?
Jeg har fått en vane til å dedikere noen timer på hver blogg hver måned slik at jeg kan autopublisere (jess det er ikke akkuratt noe tungt lesestoff).

Hvis noen har erfaringer å dele, er jeg evig takknemlig!

JoachimO

Medlem
Har vurdert samme metode selv om jeg skulle prøvd denne metoden. På slike sider bør jo en oppdatering i uka holde, da det er mer med hensikt å holde siden fresh for googles del, ikke for returnerende besøkere. 4 innlegg per side per mnd, klarer du å skrive 8 3-400 ords innlegg per dag bør jo det si at du kan holde 60 sider løpende :p

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Selv starter jeg med 30 artikler, så hver uke etter det.

Dette også på små sider som den han beskriver her? Forstår at det ikke gjør noe med mye innhold men vil det være behov for så mye ?

Har egentlig tenkt på å spørre om dette før men kom aldring til det ;-) bra noen gjør det for meg..

Trodde 10 og så feks hver uke ville være mere enn nok?

looper

Medlem
Jeg har vurdert det slik at jeg ser ann litt hvilken nisje og konkurransen, dette gir resultater. Men når det kommer til oppdateringer så er jeg litt usikker på hvor ofte eller egentlig hvor sjeldent?

Har nok kjørt litt hardt på de første månedene med nye innlegg annenhver dag. Og vil ikke bli lei, for da havner de nok i kjøp/salg her.

hvaer

Medlem
Dette også på små sider som den han beskriver her? Forstår at det ikke gjør noe med mye innhold men vil det være behov for så mye ?

Har egentlig tenkt på å spørre om dette før men kom aldring til det ;-) bra noen gjør det for meg..

Trodde 10 og så feks hver uke ville være mere enn nok?

Det kommer helt an på nisjene. Men jo mer, jo bedre er ganske generelt for slikt. Om det holder med 10 er mulig, men nisjene jeg går inn i er ikke så små at det er mulig, tror jeg. For min del har det liten betydning om det er 10 eller 30. Jeg outsourcer bortimot alt jeg publiserer uansett. Når det koster meg 50 dollar, for 10 gode artikler, så skal det ikke mye til for å se at det går an å gjøre langt mer lukrative ting, for den tiden man bruker på artikkelskriving. Jeg har dog en strategi som fungerer meget bra, og som gir meg gode inntekter, så norske sider er jeg svært usikker på om jeg skal gjøre noe med, også Hva er ? - Ett nettsted der du får svar på store og små problemer som opptar deg i hverdagensom liksom skulle være gullprosjektet mitt...

Hva angår norske artikler, så må de selvsagt oversettes, men det er raskere å oversette med google translate, og gjøre språket bra selv, enn å skrive alt fra bunnen av. De engelske artiklene, som skal fornorskes blir stort sett publisert på en engelsk samleside jeg har, ettersom det er sjelden engelske og norske nisjer er sammenfallende etter hvor enkle de er.

Topp