Mini-pc for hbo

A

aabbcc

Guest
I mitt forsøk på å betale for film og tv-serier har jeg nå abonnoment på både netflix og hbonordic. Netflix funker fint gjennom appletv, men hbo hakker noe forferdelig. Er det noen som har løst dette på en fin måte? Finnes det noen gode mini-pcer jeg kan kjøpe og bruke for å spille av gjennom nettleser?

abc

Vil bare nevne at dette er min nettbutikk jeg linker til:
Jeg bruker for tiden RK3188, har aldri hatt noen problemer med lagg/hakking.
Det er 4 kjerner prosessor og 2GB ram, den har også egen port for nettverkskabel slik at du får best mulig stabilitet på nettet men jeg har ikke opplevd problemer med den trådløse tilkoblingen.
Android mini pc / Tv boks RK3188

Edit: Har du noen spesielle spesifikasjoner du må ha oppfylt, som feks støtte for Linux, tynnklient, ram, optisk lyd så send meg en PM så kan jeg se hva jeg finne.

Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Sikker på at det ikke er Internett-tilkoblingen din som forårsaker hakkingen da?

Nei, det er overføringen fra ipad til appletv som hakker. Jeg har testet en del, og det funker alltid fint ellers. Så det er overføringskapasiteten fra ipaden til appletv som er problemet.

Highroller: Ja det er faktisk en link i din signatur som fikk meg på ideen her i sta. Funker dette som en enkel pc, hvor jeg kan dra opp chrome, logge meg på og spille av hbo direkte? USB-tilkobling så jeg kan bruke tråløst tastatur og mus og hdmi til tv'en?

abc

cruzader

Medlem
Kan anbefale bluemotion mx5, android enhet hvor du kan legge inn apps som hbo samt xmbc koster såvidt over 500kr.
(følger med fjernkontroll, men kan styres via bluetooth med android/ios om du ønsker det)

Skal du bygge selv så er E-350/E-450 mini-itx kortene plenty til streame samt ta dekodingen for 1080p med cpu/gpu som kommer med, av kabinett har travla et par som glir greit inn i tv/stereo benken som f.eks C287.
Anbefaler da sette den opp med XMBC som operativsystem.

Sist redigert:
Nei, det er overføringen fra ipad til appletv som hakker. Jeg har testet en del, og det funker alltid fint ellers. Så det er overføringskapasiteten fra ipaden til appletv som er problemet.

Highroller: Ja det er faktisk en link i din signatur som fikk meg på ideen her i sta. Funker dette som en enkel pc, hvor jeg kan dra opp chrome, logge meg på og spille av hbo direkte? USB-tilkobling så jeg kan bruke tråløst tastatur og mus og hdmi til tv'en?

abc

De kjører fullversjoner av android og stltter de fleste apper som enhver mobil og nettbrett gjør. De er også greie å ha med på hytte eller til film om kvelden på familieferier.

De støtter trådløs mus og tastatur, ekstern harddisk o.l
Nå har jeg ikke sjekket om hbo har en android app, men om de har så vil denne funke.

Selv på den første generasjonen minipcer spillte jeg av hd filmer uten problem, da snakker vi om 1/4 av kraften til dagens modeller.

cruzader

Medlem
Første mediaboksen min var en Popcorn A Hour A-100 i 2008 med specsene:
0,3ghz enkeltkjerne 256mb ram 32mb flash
Lå på 4-6sekunder buffering når jeg startet en 1080P film, 720P 1-2sekunder.

Nå er de 2-4x 1,5-1,6ghz med 1-4gb ram som standard, tror man har plenty ytelse + litt til for ren mediabruk.

Topp