UN 1950
Member
Jeg kan ikke noe om utenlandske handler, men jeg har startet en del foretak opp i gjennom og vet at likviditet i oppstarten er "alt". Man kan faktisk gå på en smell ved å vokse for fort også og det bør det tas høyde for.
Du skal ha 4 forskjellige t-shirts, jeg regner med disse er ulike i enten størrelse, farge og/eller print.
La oss si du kjøper i fargene rød, lilla, rosa og hvit. Etter at første uken har gått så er alle de røde blitt revet unna og ingen har kjøpt de andre fargene, kundene kontakter deg i stedet for å få tak i flere rød. Hva gjør du da? Har du såpass god kalkyle at du kan supplere på èn del av varebeholdningen mens den andre delen blir stående urørt i dager/uker/måneder?
Man gjør sjeldent alt rett i starten og bomkjøp/salattråkking hører til.
De sureste utgiftene er jo nettopp klisjeavgifter, fraktkostnader ol. Dette bør man holde på et minimum ved å fordele minst mulig på mest mulig.
Ikke meningen å virke negativ, bare et velment innspill
Hva med en form for forhåndsreservering, har du tenkt noe på det?
Du skal ha 4 forskjellige t-shirts, jeg regner med disse er ulike i enten størrelse, farge og/eller print.
La oss si du kjøper i fargene rød, lilla, rosa og hvit. Etter at første uken har gått så er alle de røde blitt revet unna og ingen har kjøpt de andre fargene, kundene kontakter deg i stedet for å få tak i flere rød. Hva gjør du da? Har du såpass god kalkyle at du kan supplere på èn del av varebeholdningen mens den andre delen blir stående urørt i dager/uker/måneder?
Man gjør sjeldent alt rett i starten og bomkjøp/salattråkking hører til.
De sureste utgiftene er jo nettopp klisjeavgifter, fraktkostnader ol. Dette bør man holde på et minimum ved å fordele minst mulig på mest mulig.
Ikke meningen å virke negativ, bare et velment innspill
Hva med en form for forhåndsreservering, har du tenkt noe på det?