Min første side

Anny

New Member
Nå er jeg ferdig med min første side:DJeg fikk ide`en til å lage denne siden når jeg lette etter en slik side men ikke fant det. Jeg syntes det burde være en samle side, derfor bestemte jeg meg for og lage denneDyslektiker.com. Jeg har kun brukt enkle html koder. Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på siden. For jeg er helt nybegynner og har mye og lære.

A

aabbcc

Guest
Gratulerer med din første nettside!

Det enkle er ofte det beste - og enkel var jo sida di iallefall. Noen bilder spriter opp litt - det kan du jo vurdere. Ellers synes jeg syregrønn på hvit har litt dårlig kontrast, men det er jo leselig..

Angående norsk-ressurser så er vel ndla greit å linke til vil jeg tro: Norsk - Nasjonal digital læringsarena

abc

A

aabbcc

Guest
Og siden det dreier seg om rettskriving: Ressurser skrives vel med 2 s'er.

JoachimO

Medlem
Må si meg enig i at lys grønn skrift på hvit bakgrunn ikke er optimalt, spesielt ikke på en side rettet mot brukere som gjerne sliter med lesing i utgangspunktet.

zapotek

Medlem
Du må sjekke opp tegnsettet på siden. Æ, ø og å vises som spørsmåltegn hos meg (Firefox).

Anny

New Member
Tusen takk for tilbakemelding!
-Jeg så ikke at det var et dårlig fargevalg før dere påpekte det. Har forandret fargene til blått og lilla tror det er bedre og lese?
-Ja den siden så bra ut, jeg skal lage en link til den:)
-Jeg kom på og lage en side om rettskrivning for de jeg kunne trenge en selv:p Så takk for tips om rettskrivning, jeg trenger det.
-Hvordan fikser man tegnsetting? Må man skrive en kode for hver gang man skal skrive en Æ , Ø eler Å? eller fins det en enklere måte?

xdex

Medlem
-Hvordan fikser man tegnsetting? Må man skrive en kode for hver gang man skal skrive en Æ , Ø eler Å? eller fins det en enklere måte?

Legg denne inn i <head>

Kode:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

Anny

New Member
Takk for all hjelpen:) men jeg har et spørsmål til.
Jeg satte inn koden over mellom <head> og </head> men da ble æ,ø,å spørsmålstegn. Er det noen som vet hva det er jeg gjør galt?

Topp