Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Metatags vs søkemotor?

Niels

New Member
Naturalpets - Hovedside
Har en nettbutikk hvor jeg beskriver produkter og egenskapene til produktene med vanlig tekst.
Jeg får noe trafikk fra søkemotor og mest i fra Google basert på forskjellige spesifikke ord nevnt i teksten.
Jeg ser mange nettsteder legger ut en boks med mange forskjellige ord på forsiden, gir dette noe bedre trafikk fra søkemotorer?
 

zapotek

Medlem
Jeg ser mange nettsteder legger ut en boks med mange forskjellige ord på forsiden
Skjønner ikke helt hva du mener med dette.

Det jeg tror du mener er description tagen, som vises under tittelen i søkemotoren.

Eksempel, si at du har en side om Labradorer. Tittelen er "Labrador" og du kan slenge på tagen:

<meta name="description" content="Alt av for og utstyr til Labrador. Vi fører det meste."/>

Da vil dette komme opp i søkemotortreffet.
 

Niels

New Member
Hei Zapotek!
Mulig jeg forklarte litt dårlig, det jeg mener er at i tillegg til den teksten som blir publisert vanlig på siden så er det noen sider som legger ut en boks med mange ord, denne boksen kan jo ikke ha noen annen funksjon en å prøve å påvirke søkemotorer? Og i såfall har den noen effekt?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Niels: tenker du på tags?

Blir ofte brukt på blogger etc. Hjelper deg med å finne tags/nøkkelord som har noe med det du leter etter. F.eks jeg leter på en reiseside etter en artikkel jeg vet jeg har sett om paris og en restaurant der. Jeg ser taggen som sier restaurant i paris, klikker på den, og vips, der har jeg en liste med artikler over restauranter i paris.

Eneste gode metoden jeg ville brukt en slik boks til hvertfall, om ordene ikke linker noen plass så er boksen unødvendig spør du meg.
 

zapotek

Medlem
De har en fin SEO effekt. Hver tag er en egen side. Noe som igjen betyr at du får enda flere søk som du rangerer på.
 

Niels

New Member
Dette var det jeg mente :)
Skal teste dette ut, håper det gir god effekt.

Tusen takk for tipset!!!!

Niels
 

testdriver

Ha det bra..
Bare hyggelig. Du kan justere fargene til det som passer siden din.

Men ser at adressene dine ikke er helt SEO-vennlige.

Eksempel:
naturalpets.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=21&category_id=7&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Forresten, generatoren lurer inn linker for å gi dem høyere PR. De kan du med fordel fjerne.
 
Sist redigert:
Topp