Melding fra NORID, og informasjon fra DS

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
VIKTIG: Domenet <bladibla>.no kan bli slettet, slik bestiller du overføring

Hei,
Vi har mottatt melding fra Norid om at domenet <bladibla>.no kan bli slettet, fordi det er registrert på en ugyldig innehaverorganisasjon. For å unngå at domenet blir slettet, bør du snarest bestille overføring til ny innehaver. Slik gjør du:
<snip> "Endre kontaktinfo" <snap>

Med vennlig hilsen
Domeneshop

Fikk en slik en for første gang i livet (opprinnelig AS ble avviklet ifjor). Virker at Norid (endelig?) gjør noe med dette. Får håpe det er ukentlig sjekk de kjører nå.
Men det gjorde de kanskje alt? Noen som har sett lignende før?

Altså: jeg bare lurer om det er noe nytt eller om det alltid har vært på plass.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Juridisk eier fikk denne eposten:

Fra: no-reply@registry.norid.no
Til: <juridisk kontaktperson>
Dato: Wed, 30 May 2012 04:04:20 +0200 (CEST)
Emne: Varsel om sletting av domenenavn / Note about deletion of domain name

Firma <navn> med organisasjonsnummer <orgno> står som
abonnent for domenet

<bladibla.no>

Denne henvendelsen sendes til deg fordi du er registrert som juridisk
kontaktperson for domenet.

Alle domenenavn under .no skal være tilknyttet en organisasjon som
oppfyller kravene i regelverket for .no, se
Norid: Regelverk for .no (navnepolitikken).

Organisasjonen <navn> med organisasjonsnummer <orgno>
finnes ikke i Enhetsregisteret, og oppfyller dermed ikke regelverket på
dette punktet. Forutsetningene for å beholde domenet er ikke lenger til
stede.

Domenet vil slutte å virke <dato> og slettes <annen dato>
dersom dette forholdet ikke rettes opp.

Sletting kan unngås ved at domenet overføres til et annet firma som
oppfyller kravene i regelverket. Selve overføringen gjør du ved å
kontakte registraren, som vil bistå med det praktiske:

Domeneshop AS
+47.03333
kundeservice@domeneshop.no


Med hilsen
UNINETT Norid AS

E-post: info@norid.no
Telefon: +47 07355

[English version]
<google translation>
 

Nextri

Rebel
Det var ingen dato frist i de mailene jeg fikk, og jeg gjorde ingenting med det før etter 3. purring.
 

Santo

Active Member
Fikk en slik en for første gang i livet (opprinnelig AS ble avviklet ifjor). Virker at Norid (endelig?) gjør noe med dette. Får håpe det er ukentlig sjekk de kjører nå.
Men det gjorde de kanskje alt? Noen som har sett lignende før?

Altså: jeg bare lurer om det er noe nytt eller om det alltid har vært på plass.

Norid har en sjelden gang iblant gjort slike oppryddinger.

Men det er ikke noe fast tidsintervall på det, det skjer med ujevne mellomrom...
 
Topp